Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Ja, priset sticker snabbt iväg då det är många tillval som känns som måsten på biltypen. Men oj, så snygg den blir med t ex R-design och 22"

Jag tror tyvärr inte att en XC90 kommer bli aktuellt för mig. En D5 landar på 700k när jag jag utrustar den som jag vill ha den. Visst är det saker som jag kan ta bort för att komma ner i pris men om jag inte kan ha den som jag vill så köper jag den inte. Det är i alla fall 100k mer än vad jag är redo att betala för den tyvärr.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har en offert på en D5 R-design med. Samma spec som T8:an. Skiljer ca 115k i pris!

Men nu har Tesla Model S kommit med AWD med! Gillar Model S skarpt! Extremt trevlig att köra! :D
av Amli
Oj, ja då förstår jag att det är en hel del standard på T8.

Jag är så sjukt nyfiken på Tesla! Skulle jag få välja en enda bil att få provköra är det just den. Ingen bil för Norrland dock :(
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kan verkligen rekommendera en provtur om det dyker upp! :D

Långa avstånd, utan möjlighet till Supercharger är klart ingen dröm. Men det borde funka bra, bara man har nått ställe att ladda på! :wink: Nu finns ju ju som sagt även som awd. :-)-) Den Model S 85 jag körde räcker 35-40 mil, trots att jag gasar en del. :wink: Det tycker jag är grymt bra! Har man dessutom nära till en Supercharger som laddar upp ca 27 mil på typ en halvtimme (helt gratis) så är det verkligen inget dumt alternativ.
Användarvisningsbild
av crumpets
Kallas luftfjädringen alltid 4c eller är det två separata system man kan välja opåverkat av varandra?
av Amli
XC90_Executive skrev:Luftfjädring med Four-C är höj- och sänkbar :-)-)
XC90 går från klarhet till klarhet :-)-)
crumpets skrev:Kallas luftfjädringen alltid 4c eller är det två separata system man kan välja opåverkat av varandra?
På bygg din bil finns endast valet "Luftfjädring med aktivt Four-C chassi" så jag förmodar att det är en och samma i just fallet XC90.

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]