Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoFinne
Hej!

Idag blev jag uppmärksammad på missljud i motorn på våran bil. Jag har ögnat igenom olika trådar här på forumet men jag har inte riktigt hittat något liknande problem (eller jag kan inte avgöra ifall det skulle vara samma som hos någon annan). I nuläget verkar det vara ventilknack eller något med spridare men det är bara en gissning som baserar sig på liknande felbeskrivningar på forumet.

Missljudet låter när motorn är kall men också när motorn är varm. Oljan (bytt för 500mil sedan) är ok och ingen varningslampa lyser.

Bilen ifråga är en Volvo V70 2.4 -04 (140hk) och har rullat 17500mil. Fram till nu har gått rullat som en klocka. Jag vore tacksam ifall någon kunde lyssna på ljudet https://www.dropbox.com/s/5y6k3bvialguf ... d.m4a?dl=0 och ge en kommentar. Tacksam för respons!

Ett par tillägg. Bilen går annars helt ok. Missljudet hörs inte inne bilen utan när motorhuven är öppen.
Användarvisningsbild
av milktrucker
tyvärr är det svårt att avgöra något bara av att höra ljud.

jag känner rent spontant att det kan vara någon kringutrsustning, något remdrivet.
Bara att åka till verkstad o kolla
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]