Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja, jag har sett det, och det gör sig på helt originala 740's - dessa är jag inte heeeelt nöjd med än, men de kommer bli snyggt om ett tag, hehe :)
De främre, VO 9166457, heter Stänkskydd - men de är till för Volvo 740 90-> med plastinnerskärmar.
Så, jag behöver ha dessa för att de ska passa med mina snart (förhoppningsvis) monterade innerskärmar.

Har inte kört med dessa än, men jag har nya bakfjädrar som är lite hårdare än original - vilket torde göra att de inte kommer ta i mer än vid eventuell offroad-övning! 8)
Ah, jag såg helt fel! De som du beställt är ju mycket större än de jag tänkte på.

Ja då borde det ju vara lugnt för din del med fjädrarna. Jag borde få tummen ur och byta fjädrar på min också.
Det var såna här jag tänkte på: http://www.bildelsbasen.se/global/image ... 7144_1.jpg
De ska sitta i själva hjulhuset, de hänger inte ner alls.

Jag ringde till Volvo och beställde stänkskydd runtom och då fick jag lika som du har köpt till bakhjulen och så fick jag två "stenskydd" (såna som på bilden jag länkade till) till framhjulen. Såna sitter det redan på min bil så jag lämnade tillbaks dem.

Ja i teorin har jag i alla fall klurat ut hur jag ska byta fjädrarna. Borde fixa det innan det blir för kallt ute! :)
Idag har jag fått hem lite grejer :D
Bild

Vill ju inte köra runt med originallyset på vintern, ffa inte på de mörka slingriga vägarna inåt landet :lol:
70w Xenon blir det i varje.
Och ja, de är snyggt med HELLA-kåpor fram, så är det!
av Eirike93
Fått hem Xenon, bytt olja och filter :)
Lutar åt att denna bilen kommer rulla mycket mer än jag förväntat mig, vilket iof är bra, men tråkigt att behöva betala soppan :D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]