Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick min kontaktsats utbytt av bilskroten från pirat modul till orginal.
Det är den stora modulen och en 13polig kontakt , är det enklare att koppla in den ?
Tacksam för alla svar på monteringsanvisning
ps vågade inte klippa kablar på bilen som jag skulle göra på pirat modulen
Vad gäller inkoppling så är det svåraste (efter att dosan är monterad utvändigt)att kunna förskjuta den undre delen av relä/säkringdosan du drar kabeln till så du får ner stiftet förbi låsningen. Med ett sk fiskben gick galant att pressa dessa i sidled tillräckligt så man kom förbi låsningen med kabeln.
Sen är det bara trycka in kontakterna i rätt ordning samt ladda applikationen för draget.
För mig tog det 45 minuter att dels demontera "dumma" TRM samt kablage för 7-pol och montera den "ännu smartare" TRM:en inkl. adapter och 13-pol kablage.
ER skrev:Vad gäller inkoppling så är det svåraste (efter att dosan är monterad utvändigt)att kunna förskjuta den undre delen av relä/säkringdosan du drar kabeln till så du får ner stiftet förbi låsningen. Med ett sk fiskben gick galant att pressa dessa i sidled tillräckligt så man kom förbi låsningen med kabeln.
Sen är det bara trycka in kontakterna i rätt ordning samt ladda applikationen för draget.
För mig tog det 45 minuter att dels demontera "dumma" TRM samt kablage för 7-pol och montera den "ännu smartare" TRM:en inkl. adapter och 13-pol kablage.

Nu är inte med hur du menar ????
halsing skrev:
Punkt 24, bilden är inte solklar men man trycker ner faklsbenet och pressar den inre svarta delen som det visas så man får ner kabelskon precis förbi låsningen.
Dumma TRM fattar inte att LED inte drar ström och får för sig knasigheter så det blir pannkana när man har LED på släpet. Ännu smartare TRM gillar LED och fattar galoppen med LED samt inte ballar ur.
http://accessories.volvocars.com/Access ... -3/NOTHING
ER skrev:
halsing skrev:
Punkt 24, bilden är inte solklar men man trycker ner faklsbenet och pressar den inre svarta delen som det visas så man får ner kabelskon precis förbi låsningen.
Dumma TRM fattar inte att LED inte drar ström och får för sig knasigheter så det blir pannkana när man har LED på släpet. Ännu smartare TRM gillar LED och fattar galoppen med LED samt inte ballar ur.
http://accessories.volvocars.com/Access ... -3/NOTHING
Hittar inte länken kommer till annat
Pröva http://accessories.volvocars.com/Access ... c/sv-SE/SE
sen V70 med rätt kaross, kategori packa/lasta och sen dragkablage. Sen har du PDf för monteringen.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]

Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]