Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TCU
Jeg har nettopp kjøpt meg en 2000 Volvo V70 og på denne så manglet det kjørecomputer eller färddator.

Jeg har hørt at man kan ettermontere dette, ved å bytte ut blinklys hendelen med en med hjul og at man må få Volvo til å laste opp sw til bilen.

Mitt spørsmål er følgende, er det kun Volvo som kan gjøre dette? Er det andre verksteder som også kan gjøre det, og hva koster denne jobben i Sverige?
Senast redigerad av 1 TCU, redigerad totalt 0 gånger.
av TCU
Noen som har vært borte i at selv om vida sier at kjørecomputer er installert, så fungerer det ikke, er det riktig at man også må kjøre enn oppdatering av DIM?
av TheStig73
johnnype skrev:Låna mig din CEM så gör jag det :)
Hei, jeg sitter også med en V70N der computer mangler. Har tenkt å få tak i en blinklyshendel med infoknapp og stillehjul for å ettermontere. Men deretter trenger jeg jo software for å få dette til å fungere..

Er dette noe du fikser relativt kjapt og enkelt? Om jeg kjørte meg en tur med bilen over til deg så kunne du fikset det mens jeg var der? Eller involverer det noen timer med jobbing?

Jeg bor i Fredrikstad så det er jo ikke mer enn etpar-tre timer kjøring maks fra meg til deg, var det jeg tenkte på. :)
av TCU
TheStig73 skrev:
johnnype skrev:Låna mig din CEM så gör jag det :)
Hei, jeg sitter også med en V70N der computer mangler. Har tenkt å få tak i en blinklyshendel med infoknapp og stillehjul for å ettermontere. Men deretter trenger jeg jo software for å få dette til å fungere..

Er dette noe du fikser relativt kjapt og enkelt? Om jeg kjørte meg en tur med bilen over til deg så kunne du fikset det mens jeg var der? Eller involverer det noen timer med jobbing?

Jeg bor i Fredrikstad så det er jo ikke mer enn etpar-tre timer kjøring maks fra meg til deg, var det jeg tenkte på. :)

Vi prøvde det på min V70, men det fungerte dessverre ikke :(

Vi fikk aktivert kjørekomputer i Vida, men jeg fikk det dessverre fortsatt ikke opp på displayet. Han mente jeg også kanskje måtte oppgradere DIM for at det skulle fungere, men det har jeg ikke fått rotet meg til å gjøre.
av TCU
fredriknilsson skrev:Om det ligger i DIM's mjukvara så borde det gå att flasha in någon annans och justera miltalet till det rätta. Jag har läst ur min DIM, men det är en diesel.
Volvo prøvde også å installere kjørecomputer sw til V70, men de fikk det heller ikke til, VIDA lot dem ikke få lov til å installere SW'n mot mitt VIN nummer, så kan hende at bilen rett og slett ikke støtter det?

Nu har jag kört 100 mil, inklusive en 60 mils[…]

Hej! Instrument (inte ovanligt jag vet) är d&[…]

Carplay Trådlös adapter

@Dejan195 , Ska absolut kolla in ditt försla[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]