Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spoiler »
Hmm för en lekman som mig så fattar jag nu ingenting:) Vad menas, kommer det ser ut enligt bilden som jag bifogade eller blir det speciallöning pga dom runda rören som finns per defult?
P210 skrev:
..de snyggare platta utblåsen..
!?!. jo, om de varit en decimeter djupare! de integrerade utblåsen har varit på tapeten här förut, och om det fortfarande ser ut så här på MY15 vet jag inte, men de fjolliga "riktiga" avgsrören som syns inuti är riktigt fula!
För mig som inte är en total Volvonörd med koll på varenda detalj på bilarna så tycker jag de "platta" integrerade utblåsen ser bra mycket snyggare
ut än de runda. :-)-) Runda utblås bak är för mig = gammal bil (iaf äldre, utan den nya designen på utblås).

Att de riktiga avgasrören är där inne stör mig inte det minsta, dom syns ju inte om man inte letar efter dom. Och om inte ens jag tänker på dom som ändå har hygglig koll på bilmodeller/generationer och dess attribut så kommer ju inte 95-98% av befolkningen tänka det heller.
Om man nu bryr sig om vad andra tänker :roll:
Thorssa skrev:Står man bakom en bil med de platta utblåsen vid ett trafikljus så tycker iaf jag att utblåsen syns tydligt inuti utblåsen. Jag skulle inte vilja ha så på min bil.
Alltså jag är förvirrad, vad snackar vi om här? Menar du att om man sätter diffuser på bilen med runda avgasrör från början så syns dom inuti dom fyrkantiga? :)
volvobrasse skrev:
Thorssa skrev:Står man bakom en bil med de platta utblåsen vid ett trafikljus så tycker iaf jag att utblåsen syns tydligt inuti utblåsen. Jag skulle inte vilja ha så på min bil.
Alltså jag är förvirrad, vad snackar vi om här? Menar du att om man sätter diffuser på bilen med runda avgasrör från början så syns dom inuti dom fyrkantiga? :)
Han menar detta fenomen:

Bild
Spoiler »
Aj då, lägger man märke till sådant? Är det inte bara en väldigt medveten person som gör det?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck Besvara istället.

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]