Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Denna fråga har varit uppe på tapeten ang. styling av V60. Håller på att blir tokig för jag kan inte bestämma mig ang. diffuser. Jag har två frågor kring detta:

1. På den Ocean Race T3:a jag beställt sitter det ju dubbla runda avgasrör. Om man nu beställer diffuser, görs detta om då, för dom är ju mer fyrkantiga? Dvs ingår allt jobb i själva priset för diffuser. För på säljaren på Volvo lät det som det var ett extra ingrepp? Men på bygg din Volvo framgår ju inte det?

2. Vad tycker ni andra om diffuser? Tröskeldekoren har jag stekt, känns som för mycket. Förrut tänkte jag inte så mycket på diffuser, men när jag ser två olika bakdelar bredvid varandra tycker jag nästa nden ser lite “ofärdig” ut utan denna detalj? :) Skulle vara intressant att veta om ni andra beställer denna del som en del av stylningen samt vad ni tycker? :) Eller om jag hellre borde satsa på fronten, dvs frontdekor istället?

Uppdatering, bifogar bilder på med och utan :)
Bilagor
Screen Shot 2014-10-06 at 22.21.53.png
Screen Shot 2014-10-06 at 22.21.53.png (536.25 KiB) Visad 2252 gånger
Screen Shot 2014-10-06 at 22.21.46.png
Screen Shot 2014-10-06 at 22.21.46.png (532.39 KiB) Visad 2259 gånger
Senast redigerad av 3 volvobrasse, redigerad totalt 0 gång.
JE Jr skrev:Jag tolkar Bygg Din Volvo som att ombyggnationen det ingår i priset, men jag kan ha fel?

Man måste byta till andra slutrör, se tillbehörssidan:
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-472951
Jag fattar också som det ingår, annars borde det ju inte vara tillval. Men det står på sidan med din länk "Obs!
Om bilen redan är utrustad med dubbla integrerade slutrör, ska inte slutrör adderas." Vad man nu menar med det:)
Användarvisningsbild
av Kite
Jag valde till stylekit till min Ocean race blåa V60 och jag tycker det blir snyggare. För din variant med T3 blir det ju ännu mer skillnad som sagt eftersom du även får de snyggare platta utblåsen.
Jag valde ironstone som färg istället för silver som jag tror du valt på bilden ovan? Ironstone är lite mörkare, tyckte det passade bättre ihop med de OR fälgarna.
Fråga 2: Jag har beställt komplett stylekit till min V60 T6, jag såg en V60 med komplett kit "live" på gatan, och jag var såld, mycket snyggare i verkligheten än på bild.

Försök att hitta en bil med komplett paket att titta på i verkligheten, det är SNYGGT!
Strebern skrev:Fråga 2: Jag har beställt komplett stylekit till min V60 T6, jag såg en V60 med komplett kit "live" på gatan, och jag var såld, mycket snyggare i verkligheten än på bild.

Försök att hitta en bil med komplett paket att titta på i verkligheten, det är SNYGGT!
Frågan är om det ser konstigt ut att börja med bakdelen, eller om det är bättre att börja med fronten. Min budget klarar dock inte hela paketet :) Vad tycker ni?

Kite skrev:Jag valde till stylekit till min Ocean race blåa V60 och jag tycker det blir snyggare. För din variant med T3 blir det ju ännu mer skillnad som sagt eftersom du även får de snyggare platta utblåsen.
Jag valde ironstone som färg istället för silver som jag tror du valt på bilden ovan? Ironstone är lite mörkare, tyckte det passade bättre ihop med de OR fälgarna.
Precis, det blir snyggare tycker jag också!
Användarvisningsbild
av P210
..de snyggare platta utblåsen..
!?!. jo, om de varit en decimeter djupare! de integrerade utblåsen har varit på tapeten här förut, och om det fortfarande ser ut så här på MY15 vet jag inte, men de fjolliga "riktiga" avgsrören som syns inuti är riktigt fula!

saxat bilder från olika bilar/årsmodeller nedan;

Diffuser´n är skitsnygg i kombination med runda turboslutrör, men innebär det att du itället får integrerade slutrör med synliga sugrör så låt bli den!

Bild
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]