- sön 05 okt 2014, 22:54
Jag har problem med passagerarsidans sidospegel. När jag låser bilen så fäller ju sidospeglarna automatiskt in sig. Och tvärt om fäller ut sig när jag låser upp bilen. I och med att speglarna fäller ut så lossnar en kåpa ibland. Sidospegeln liksom skrapar emot kåpan.
Det jag har gjort hitills är att byta denna kåpa. Däremot hjälpte inte detta.
Så jag antar att det är lite fabrikationsfel på sidospegelns mått? Jag har haft borta hela sidospegeln när jag bytte denna kåpa.
Det är den undre kåpan som har BLIS linsen i sig.
Här är en bild på hur det ser ut när kåpan lossnar vid utfällning av spegeln.

Här är en video på när jag fäller ut och in spegeln. Man ser att den undre kåpan sticker ut en bit. Detta händer inte alltid men efter några in och utfällningar av spegeln så lossnar kåpan.
Någon mer som har haft problem med detta och har några tips på vad som kan vara fel? Tycker att jag monterade dit kåpan rätt vid första bytet.
Bilen är ju från 2011 och jag kan nog inte påpeka något garantiärende på detta.
Det jag har gjort hitills är att byta denna kåpa. Däremot hjälpte inte detta.
Så jag antar att det är lite fabrikationsfel på sidospegelns mått? Jag har haft borta hela sidospegeln när jag bytte denna kåpa.
Det är den undre kåpan som har BLIS linsen i sig.
Här är en bild på hur det ser ut när kåpan lossnar vid utfällning av spegeln.

Här är en video på när jag fäller ut och in spegeln. Man ser att den undre kåpan sticker ut en bit. Detta händer inte alltid men efter några in och utfällningar av spegeln så lossnar kåpan.
Någon mer som har haft problem med detta och har några tips på vad som kan vara fel? Tycker att jag monterade dit kåpan rätt vid första bytet.
Bilen är ju från 2011 och jag kan nog inte påpeka något garantiärende på detta.
- By S6024t