Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ingen vits att diskutera egentligen, men en D5 Summum med inscription, elstol passagerare, driver support, skid och scuffplates, navigation etc. känns i princip omöjligt att få för 375. 375 var ju i princip listpris för en D5 basbil (momentum?) med manuell låda då.

Nåja, vi kan konstatera att prissättningen är knepig med alla olika paket och rabatter hela tiden.
Ok, erkännes, kan vara att jag missar något eller inte kan uppskatta att en navi och några lister på sparklådan kosat 200.000 extra när man navigerar gratis med telefonen ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Samtidigt har ju bilen i annonsen inte ens den mest grundläggande utrustningen som vinterdäck, drag, metallic osv som våra bilar leverades med så man får ju plussa på duktigt med pengar om man köper den för vinterdäck o drag.
Jag visste inte att det var värt duktigt med pengar och ett krav att ha glitter i lacken och en dildo monterad under bakre kofångaren ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Men vinterdäck är rätt gott att ha .... :mrgreen:
av para
Och kollar du lite mer noga ser du att bilen i annonsen har avtagbart drag....
VolvoB20 skrev:
para skrev:Nja... Rabatten finns ju kvar, minskar knappast sista året modellen lever.... Varför skulle nån betala 375 för din som är 2.5år när en ny är biligare?
Pratar inte om min egen bil. Här har du en av de typiska bilar jag talar om, Sådana här köpte vi nya för 365.000 pga kampanjer och rabatter för 2.5 år sedan, nu begär man mer trots att garantin har gått ut och bilen snart rullat 4000 mil nu har den stigit till 379 :-O)

http://www.blocket.se/blekinge/Volvo_XC ... ?ca=22&w=1

Den kostar väl ca 500 000+ kr ny.

Det är väl det stora teknikpaketet som gör att Business Edition tas bort och bilen blir mycket dyrare än vad den behöver vara (tycke o smak).

Samma bil?
http://www.blocket.se/blekinge/Volvo_XC ... m?ca=8&w=3
Sharkbait skrev:Den kostar väl ca 500 000+ kr ny.
Helt rätt, Listpris ja, men med 12-14 % rabattavtal, Kampanjer, Några paket gratis och flera optioner utan tillägg i ramavtalet så blir ju verkliga priset ett helt annat.

Skulle man sedan få ut 380.000 efter 3 år så har man ju i princip haft bilen gratis under den tiden.

Hela den cirkusen med Kampanjer/Rabatter osv gör ju det hela extremt svårbedömt tycker jag. Det är ju lite som att spela på lotto,

Har du däremot köpt den för fullpris så är det ju ett rejält tapp.
Denna gången lyckades jag få inbytespriset i linje med värdeminskningen på lånet. Vet inte riktigt varför det blev så. Lån på swedbank med låg ränta. Så jag bytte bil med noll förlust.
"Noll förlust" är väl ett speciellt sätt att räkna på? :wink:
Snarare är väl din förlust samma som amorteringen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]