Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Trodde först att det var samma växelspak på alla V60:s (manuella). Nu när jag tittar närmare så verkade det som den D4 jag provkörde samt den T3:a hade annan växelspak än den jag ser finns med i min bil på bygg din volvo? Den som visas där är den gamla med knopp, ser ju ut som den jag har i min V70? Tråkigt :( Finns det olika växelspakar för manuell låda alltså?
robeks skrev:Tror de har uppgraderat lite till my2015 ser väl ut som automaten typ.

men jag kan ha fel! har hänt förr ?:-/
Precis, då kanske jag inte har hjärnspöken i alla fall trots allt :) För mitt minne är att växelspaken på den D4:an Ocean race som jag provkörde (manuell) där såg spaken mer lik ut automaten. Men när man går in på Bygg din Volvo så ser spaken där ut som den som sitter i min V70 dvs lika tråkig :)
Kite skrev:Den V60 Ocean race jag såg inne hos handlaren hade växelspak lik den för automat så rätt säker på att det är den som de levererar.
Skumma är dock att inte Volvo själva visar samma spak i bygg din Volvo. Jag provade att välja flera olika paket för att se om det var så att den dyker upp på vissa tillval, men den "gamla" finns där oavsett. Kanske något som missats att lägga till på sajten.
Kollade på bilderna på minvolvo där jag beställt en 2015 OCR

och där är det en manuell spak som ser ut som typ automat spaken

fast med växel lägen utskrivna.

Hoppas det är så vid leverans för den gammla ser sjukt billig ut
robeks skrev:Kollade på bilderna på minvolvo där jag beställt en 2015 OCR

och där är det en manuell spak som ser ut som typ automat spaken

fast med växel lägen utskrivna.

Hoppas det är så vid leverans för den gammla ser sjukt billig ut
Gör du? För när jag tittar på minvolvo ser jag den gamla sunkiga versionen :( Jag har också beställt en OCR 2015. Men som sagt hos bilhandlaren var det en annan, jag är riktigt förvirrad.

Finns det någon här på forumet som har ett korrekt och rimligt svar på detta?

Se bild.
Bilagor
Screen Shot 2014-10-13 at 09.18.08.png
Screen Shot 2014-10-13 at 09.18.08.png (79.81 KiB) Visad 4401 gånger
Senast redigerad av 1 Meco, redigerad totalt 0 gånger.
På Bygg din Volvo verkar det endast vara den nyare spaken till D4.an och sedan den gamla till resten motorerna med manuell oavsett paket.
På min V40 T3 ser spaken lika ut som på V60 D4
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]