Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Elmeholt skrev:Någon som testat att köra subwoofern till vanligt high performance? Ger de nåt eller kommer dörrhägtalarna skorra i vanlig ordning?

Ställer man in basen i subben separat, eller är det reglaget för bas i setting som även sätter den?

Edit: Bytte topic så den mer speglar vad jag vill ha svar på Bild
Jag har kört Volvosubben o High Performance Det fungerade ypperligt och var kanonbra. Förmodligen för bra och därför som volvo valde att förbjuda och blockera ut det valet när jaj bytte till min MY13
av Elmeholt
Men man verkar kunna välja subben till vanliga HP på MY15 iaf. Eller har jag missat något?
EDIT: Nej de kunde man inte alls det upptäckte jag.

Har subben separat inställning för "volym/styrka"?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Elmeholt skrev:Men man verkar kunna välja subben till vanliga HP på MY15 iaf. Eller har jag missat något?
EDIT: Nej de kunde man inte alls det upptäckte jag.

Har subben separat inställning för "volym/styrka"?
Japp, det låg i menyn på "radion" även på HP innan
sedan blockerade volvo ut detta även i mjukvaran så man kan inte ens köpa subwoofern som reservdel och montera in sen efteråt. Förbannat tråkigt tycker jag.

I.o.m att subben tar hand om det mesta av basen så får ju dörrhögtalarna mindre belastning och låter mycket bättre och mindre ansträngt.
av Elmeholt
Beställde iaf premium sound och subwoofer idag, i specen står det "Subwoofer 2x130w", är det en eller två?
Någon som har en bild på hur det ser ut när subben är i bilen? Man tappar väl inte massa av den övriga lastytan?
av Elmeholt
Frågan om det är 1 eller 2 subwoofers kvarstår fortfarande, står "Subwoofer, 2X130 W" på minvolvo-sidan nämligen. Man e ju alltför nyfiken .. haha :shock:
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Min subwoofer är bara en svart låda som ligger under det uppfällbara golvet i bagaget, trodde först det
bara var ett stort slutsteg, men har för mig det står SUBWOOFER på plasten som omsluter lådan.
Har inte varit och petat så mycket eller försökt lyfta på nåt, kan mycket väl vara en dubbelsub där i.
Effektful är den i alla fall, speciellt när man lyssnar på Alcazar *garv*

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]