- sön 05 okt 2014, 17:59
#904796
Dags att komplettera Volvogaraget med en V50. Kommer rulla runt 1500 mil per år, mest sträckor på 1-5 mil. Under vintern kommer den antagligen gå fler, korta sträckor (<3km)
Testat en 1.8F och tycker den motorn var helt OK att köra. Hittat någon 2.0F också som kanske kan vara intressant.
Vill helst inte lägga mycket över 100.000:- men hittar man rätt bil som kostar mer så får man lösa det.
Ni som har V50, vad är ni nöjda/missnöjda med?
Vad ligger en 1.8F på i förbrukning (mest 70, 90, 110)?
Något speciellt man ska kontrollera utöver det vanliga (hjulupphängning, bromsar, elektronik e.t.c.)?
Någon som själv eftermonterat dragkrok? Hittade Thule med en CANbus-anpassad kabel för 2500:-
Alla tips, råd och tankar är välkomna :)
Testat en 1.8F och tycker den motorn var helt OK att köra. Hittat någon 2.0F också som kanske kan vara intressant.
Vill helst inte lägga mycket över 100.000:- men hittar man rätt bil som kostar mer så får man lösa det.
Ni som har V50, vad är ni nöjda/missnöjda med?
Vad ligger en 1.8F på i förbrukning (mest 70, 90, 110)?
Något speciellt man ska kontrollera utöver det vanliga (hjulupphängning, bromsar, elektronik e.t.c.)?
Någon som själv eftermonterat dragkrok? Hittade Thule med en CANbus-anpassad kabel för 2500:-
Alla tips, råd och tankar är välkomna :)
│ V70 2,4 │ 2005 │ 140hk │ manuell │ 21400 mil │ SÅLD
│ V50 1.8F│ 2009 │ 125hk │ manuell │ 12600 mil │
│ V50 1.8F│ 2009 │ 125hk │ manuell │ 12600 mil │