Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om du har bilen mer än två år så är all utrustning över bas (kinetic) oekonomisk. Du kommer att få tillbaka mindre än vad du gav för den.

Endast om du behöver sälja bilen när den är i princip helt ny så kan du förlora på det. Då kan du vara tvungen att rabattera en Kinetic så pass mycket för att få den såld att det lönat sig med mer utrustning, typ momentum.

När det gäller Volvo tror jag att du förlorar mindre om du köper utrustning i paket. Du får mer för något som andrahandsköparen känner igen, typ Summum, än att plocka på vad du vill själv.

Jag brukar inte oroa mig alltför mycket för andrahandsvärdet. Jag köper en bil som jag vill använda med den utrustning jag är beredd att betala för. Börjar jag räkna på vad det kostar slutar det troligen med att jag inte har råd att köpa en nyare bil.
LazerHawke skrev:
simonhalmstad skrev:Awd, Automat, skinnklädsel är väl rätt säkra kort, även ocean race bilar brukar stå sig bra i andrahandsvärde.
AWD känns ju lite sisådär om man tänker efter bor man i stan så behövs ju inte det där funkar ju FWD lika bra..
vore trevligt höra ditt resonemang ang AWD :)
Tog det som exempel för jag tycker många volvobilar som har awd ligger betydligt högre i pris än bilar med framhjulsdrift, t.ex en framhjulsdriven XC70 blir märkbart billigare än en med awd. :) Sen så håller jag med om att i stan så fungerar fwd nästan lika bra, oftast så blir det lägre kostnader med en fwd. Lägre skatt, lägre förbrukning etc. :)
Kite skrev:
LazerHawke skrev:Sitter inte Driver Alert systemet uppe i rutan nuförtiden? eller är det även fram i grillen?
Driver alert är med kamera, sitter uppe i vindrutan. Driver support är med kamera+radar där radarn sitter i grillen.
vilket innebär inget större nerköp för den som vill montera extraljus i fronten som en nämnde längre upp?
sitter och lurar lite på det hela som är lite lustigt i slutändan

8900kr får du Eluppvärmd ratt, Eluppvärmt baksäte, tidsursfunktion för tillsatsvärmare 3-ekrad sportratt
12900kr för princip samma utrustning som ovan inkl VOC

13000kr för komplett installation av endast värmaren exkl eluppvärmt säte,eluppvärmd ratt samt sportratten
Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]