Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Gick själv också och funderade på T5 eller D4 automat. Blev till slut en D4. Visst är T5 snabbare men tyckte inte den var 64 hästar snabbare, så börsen fick bestämma denna gång.
Sen ska det bli intressant att äga sin första diesel bil och automat för första gången.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
T5 verkar billigare i inköp och klimatpaket kostar 3000:- mer än en diesel, så det är en försumlig skillnad för o få värmare. Har nästan alla missat detta?
Byggde V60 Automat momentum business edition. D4 = 331 900:-, T5 = 318 900:-.
För mig som verkligen inte gillar 4-cyl diesel är valet klart.
Användarvisningsbild
av meko
Nej, det är sant! Priset skiljer faktiskt en hel del. Det var det som gjorde att det blev bensinare för oss.
Nu när bensinarna börjar bli rejält snålare så har nog också dieseltrenden börjat att vända lite.
av JST
meko skrev:Nej, det är sant! Priset skiljer faktiskt en hel del. Det var det som gjorde att det blev bensinare för oss.
Nu när bensinarna börjar bli rejält snålare så har nog också dieseltrenden börjat att vända lite.
+1!
Användarvisningsbild
av mickepet91
Valde också mellan D4 o T5 i flera månader men bestämde mig för en T5. Är i dag ca 100 mil hur nöjd som helst, visst gick D4 bra, men som jag sa, glad att jag valde T5. Nu blev det en V70 men jag hoppas att det gick bra att få skriva av mig här :lol:
Användarvisningsbild
av LazerHawke
mickepet91 skrev:Valde också mellan D4 o T5 i flera månader men bestämde mig för en T5. Är i dag ca 100 mil hur nöjd som helst, visst gick D4 bra, men som jag sa, glad att jag valde T5. Nu blev det en V70 men jag hoppas att det gick bra att få skriva av mig här :lol:
ja det lutar nog åt en T5 här med faktiskt kör typ bara 15-1600 om året :)
Användarvisningsbild
av joel80
LazerHawke skrev:
längre sträckor mellan servicear???
Trodde det var 2000mil på T5... Är det 3000mil på den också?
av PFA
Nu är det ju trots allt skillnad i karaktären på en diesel och en bensinare. T5'an låter intressant, skulle gärna prova en. Jag gick dock från en FT till en D4 och måste säga att jag är förvånad över hur pigg och varvvillig D4'an är - för att vara en diesel...och inte helt ojämförbar med en bensinare. Mycket trevligare än t ex BMW's tvålitersdiesel. Även automaten är jättefin.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
joel80 skrev:
LazerHawke skrev:
längre sträckor mellan servicear???
Trodde det var 2000mil på T5... Är det 3000mil på den också?
vetefan men syftade mer på att diesel inte lönar sig då jag kör såpass lite :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]

@fjohan82 , Intressant prissättning :) Ska n[…]

Fel efter byte VVT

Visst vrider du vevaxeln åt rätt h&arin[…]

Tackar, får kolla även det!