Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kuisma
Jag har en liten fråga till er som kan lite mer än mig. Jag har en V70 -00 men den nya versionen. Har haft problem med en hel del nu på kort tid. Visst. ...bilen har passerat 30000 mil så det är ju inte konstigt att saker händer. Det började med spjällhuset. Där efter kom spolarna och nu är det Lmm som bråkar. Sagt och gjort. Jag hämtade en ny på biltema. Den skulle ersätta 0 280 218 045 som sitter där från början. Jag har dragit ut säkringen till Lmm och motorstyrenheten. När jag kör med bilen efter bytet så hackar den i de högre varven ( >3500rmp ).
Upp till det så går den ok. Men trycker jag till på gasen så börjar den hacka och farthållaren kopplas väck. För att kunna starta farthållaren igen måste jag dra säkringar.
Står jag still med bilen och varvar så går den bara upp till 4000 rmp. Sen är det stopp där.
Detta håller på att driva mig till vansinne.
Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med nya infall.

Det har inte kommit fram några felmeddelande på detta. Har inte VIDA så jag kan inte kolla ingående.
Mvh Michael.
av Jonas_latt
Som du skrev så skulle du behöva vida. Blir oftast billigast att felsöka med vida direkt. Än att byta ut saker för då kan det lätt dra iväg. Skulle du haft vägarna förbi skövde skulle jag kunna hjälpt dej.
av Kuisma
Ja det hade inte varit fel med vida. Vet inte om jag kan få det bekräftat här.
Läste någonstans att det kan vara svårt att få bilen att acceptera någon annan Lmm än Bosch. Kommer inte på var jag hittade det. Jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig lite nu med bilen. Det har varit ett par månader nu som har besvärliga.
Användarvisningsbild
av wissel
har du verkligen Bosch ?
Hade en idé om att du har Denso o då kommer Bosch aldrig att funka för dig ?
av S6024t
bilen ska väl inte varva mer än 4000 vid stillastående,var så på min s60 T -01
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
jag har Denso i min 00a.
min går att tom varva upp till mer än 4000 rpm.
har bara testa en gång då jag inte vill behandla bilen så.

hasse.
Användarvisningsbild
av wissel
Kuisma skrev:Ja det hade inte varit fel med vida. Vet inte om jag kan få det bekräftat här.
Läste någonstans att det kan vara svårt att få bilen att acceptera någon annan Lmm än Bosch. Kommer inte på var jag hittade det. Jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig lite nu med bilen. Det har varit ett par månader nu som har besvärliga.
Kolla om du HAR Bosch, har du Denso så måste du krypa till korset o köpa Denso igen.....
Jag har en >LMM Denso som du kan få gratis, frakten i så fall det enda.....
Användarvisningsbild
av Vojje
lika bra att göra "norsken" också. För säkerhets skull.
av Kuisma
Ja det sitter Bosch där. Men om det ska vara det vet jag faktiskt inte. Det skulle ju kunna vara förklaringen till att den små hackat hela tiden jag har haft den. Den har gått bra ett tag sen har det kommit precis som misständning och tappat lite kraft. Det har varat allt från några minuter till några dagar. Har haft den på Volvo men dom hittade inte vad det kunde vara.
Visst är jag intresserad av din Lmm Wissel. Kan du pm:a ditt nummer så kan vi ju lösa det praktiska. Tack på förhand.
/Michael
av Kuisma
Haha. ...Nu är jag ute i det gröna Vojje. Vad är "norsken" för något? Det har jag aldrig hört någon gång. ...
Hjälpfjäder till koppling

Ja nån som vet? Hur nödvändig &a[…]

Passar V70-dragkrok till XC70?

Som rubriken säger, kan jag köpa en delb[…]

@Steffe3 , Ja det är trist Bra att de lä[…]

var vilar du domkraften "under"?