Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

[quote="TommyP86k]Jag har monterat några såna där, har då hämtat strömmen i kontaktstyckena istället. Ska även sägas att den finns i 13-pol och med backvarnaravstängning också.[/quote]

Dum fråga kanske kontaktstyckena menar du bakljus kontakt med eltjuv såfall ? Bild kanske hur du har gjort
Men de som ska klippas här är väl dimbakljusavstängningen på bilen? Då går det ju inte att skarva in sig på, för då slocknar inte dimbakljuset på bilen när släpet är kopplat. De måste brytas upp, så att modulen som styr släpkopplingen kan bryta eller koppla vidare strömmen till dimbakljusen.

Det är sånt som jag menar löses elegantare med Volvos egen TRM, för då sköts allt detta med programvara.
apersson850 skrev:Men de som ska klippas här är väl dimbakljusavstängningen på bilen? Då går det ju inte att skarva in sig på, för då slocknar inte dimbakljuset på bilen när släpet är kopplat. De måste brytas upp, så att modulen som styr släpkopplingen kan bryta eller koppla vidare strömmen till dimbakljusen.

Det är sånt som jag menar löses elegantare med Volvos egen TRM, för då sköts allt detta med programvara.
Aha, missade detta. Håller med, använd en TRM-modul så blir att mycket lättare och elegantare! :-)-)
apersson850 skrev:Men de som ska klippas här är väl dimbakljusavstängningen på bilen? Då går det ju inte att skarva in sig på, för då slocknar inte dimbakljuset på bilen när släpet är kopplat. De måste brytas upp, så att modulen som styr släpkopplingen kan bryta eller koppla vidare strömmen till dimbakljusen.

Går inte lika bra koppla in på bakljust ? Finns en röd byglad kabel bak som det står släpvagnskopplig
På sitter 15 amp säkring
Röd kabel i säkringsboxen på 15A är ju en strömkabel. Den brun/gröna kommer ju alldeles säkert från en av bilens andra databoxar. Så varför chansa. Varför uppfinna hjulet igen när tillverkaren av släpvagnskontakten/boxen från Jaeger redan gett dig svaret.
Jag har, liksom fler här på forumet, givit dig rådet att använda original TRM. Men eftersom du envisas med att använda den där modulen rekommenderar jag dig att anlita en auktoriserad dragkroksinstallatör. Att du med dina kuskaper i bilelektronik, som troligen är lika med mina klippa eller montera tjuvar i bilen originalkablage är inte att rekommendera. Vad tror du det kommer att kosta arr reparera och återställa om du klipper fel kablar :?:
SvenB skrev:Jag har, liksom fler här på forumet, givit dig rådet att använda original TRM. Men eftersom du envisas med att använda den där modulen rekommenderar jag dig att anlita en auktoriserad dragkroksinstallatör. Att du med dina kuskaper i bilelektronik, som troligen är lika med mina klippa eller montera tjuvar i bilen originalkablage är inte att rekommendera. Vad tror du det kommer att kosta arr reparera och återställa om du klipper fel kablar :?:
Kunde inte sammanfattat allt på ett bättre sätt själv.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]

Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]