Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fantastisk bildkvalité. Jag förmodar att den här extramanövern ska till för att få dimbakljussläckning på bilen när släpet är kopplat? Sitter det en givare i släpvagnsuttaget som känner att man stoppat in en stickpropp? Det verkar så på monteringsanvisningen.

Hur mycket sparar man på det här, jämfört med att sätta dit en "riktig" TRM från Volvo? Då får man ju dimbakljusbortkoppling, släpvagnsdetektering, glödlampsövervakning, bortkoppling av backvaranare och anpassning av backkamerabilden utan några extra manövrer. Undrar bara vad priset är på de finesserna, så att säga.

För övrigt tycker jag det är fel tänkt att alls sätta på sjupoligt på något fordon nuförtiden. Bättre byta till 13-poligt på de släp man ev. redan har istället.
mortimer skrev:Jag instämmer med f.g talare. Generellt överlag så är jag helt emot att klippa kablar i dagens bilar; kan få så många dyra följder.
Klippa bör vara helt ok, se bara till att inte använda "tjuvar". Antingen korrekta crimp-kontakter eller löda de nya anslutningarna.
Jag skulle dock skaffat originalkroken med TRM-modulen - enklare och bättre.
Men, då du redan har kroken så... - kör på bara.
halsing skrev:Vågar man klippa kablarna ? Sks inte dom behövas till annat eftersom dom sitter där
Kablarna behövs annars hade de inte funnits där från början...
Du ska skarva in dig enligt beskrivningen i pdf-filen, se bild 17.
[quote="TommyP86k]Jag har monterat några såna där, har då hämtat strömmen i kontaktstyckena istället. Ska även sägas att den finns i 13-pol och med backvarnaravstängning också.[/quote]

Dum fråga kanske kontaktstyckena menar du bakljus kontakt med eltjuv såfall ? Bild kanske hur du har gjort

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]