Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har Volvo släppt priserna på nya XC90. En D5 AWD Momentum kostar från 554 000 kronor. Hybriden T8 TwinEngine kostar 726 000.

Det skriver ams på sin hemsida:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... r-blir-den

Inte så farligt dyr jämfört med sina konkurrenter om man får tro ams. Rätt välutrustad ändå och det räcker med R-design (+40.000 kr) för att få de snygga LED-strålkastarna.
Kolla Bygg din Volvo där finns priserna nu. Blir det till att provbygga lite
Dom snygga torshammar -ledjusen ingår redan i momentum.:)
Provade att bygga en som jag skulle vilja ha den och landade på ganska exakt 700k. Väldigt mycket pengar för en Volvo tycker jag och jag är oerhört nyfiken på att se hur den håller andrahandsvärdet.
Men jag måste ändå säga att priserna på utrustning är ganska bra prissatta om man jämför med t ex BMW X5.

Fan, jag har ett svårt ha begär efter en sådan här... Jag hoppas innerligen att den känns lika bra som den ser ut.
En X5 når man väl också 700k utan minsta problem. Det ska verkligen bli spännande att se om XC90 kommer klara att konkurrera med den fullt ut. Senaste gen X5 är ju en sjukligt gedigen bil. Ett stort %#= as förvisso men otroligt snygg för att vara en klumpig SUV och ser verkligen så bra ut som en sån jättebil kan göra. Ljusår bättre än Q7 och den löjliga ML. I dagsläget tycker jag X5 är den enda vettiga produkten i segmentet stor-SUV(med europeiska mått då), skulle vara så roligt om Volvo kunde armbåga sig in där!
Jag håller med crumpets.
Jag provade att bygga en BMW 25d och det var inte många klick innan man kom upp i 700k. Man kan nog garanterat lägga på minst 50k till med motsvarande utrustning.

Jag gillar verkligen det här designspråket. Volvo känns på g och modernt med nya XC90! :-)-)
Lägg på Bursting blå matt för 25lök så landar ett objekt man skulle vilja ha på 943250kr.
Sen tillkommer nödvändiga draget.
XC90_Executive skrev: Jag byggde en som jag vill ha den och hamnade på 929 950! :D
Bra jobbat :-)-) Kommer du skaffa en XC90? Dags att göra skäl för namnet igen :wink:

Inte för att jag tycker 0-100 har så stor betydelse i en SUV men 6,4 sek med 400hk som T8 har imponerar inte direkt. Samma prestanda som t ex en X5 35i som är minsta bensinmotorn i X5 urvalet.
0,27l/milen däremot! :-O)

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]