Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DaveC70
Var inne hos Volvohandlaren och föll pladask för denna. En 2,5FT MY09 med 8700 mil på mätaren. Givetvis Summum och lite extra påkostad med glaslucka, elbaklucka, Sovereign hide leather, kurvljus och premium-ljudsystem.

Tog en första bild igår:
Bild

Ser felaktigt svart ut på bilden, är egentligen Savile grå (492). Som synes Odysseus på sommardäcken.

Att göra blir:
x Byta ratt/mitkonsoll/växelreglage till MY11
x Montera vinge bak
x Byta ut dimljus mot V50 DRL
x Montera dit Ocean Race silverlist över dimljusen

Kommer fler bilder men ville skriva av mig lite. :)

MVH
David
Användarvisningsbild
av börne
S6024t skrev:tror inte den nya ratten passar,obs TROR,.. men du får säkert fler svar om det..
Står så här på Bilias webshop. En 3-ekrad läderratt med sportig design till din Volvo V40-2013-, S60 11-, V60, XC60 10-, V70II 10-, XC70II 10-, S80 10-.

Så ska man tro på det så är det tyvärr kört.
av Lövet
Bilar från MY08 och MY09 kan inte ha MY10 ratt eller senare utan stor ombyggnad.
Användarvisningsbild
av ER
Är det automat så kan jag varm rekommendera MY13 växelkonsoll och givetvis den belysta för maximal trevnad, manuell så MY13 i vilket fall då den är trevligare att leka med och man leker ju mera med pinnen på en manuell :lol: .
Byter man rattaxelaggregat till det nya så bör ju en MY10+ ratt passa, dock inget jag tänker vara pionjär på, andra får testa först. Finns dock trevlig R-ratt för MY08-09 dock.
av SupaBeast
ER skrev:Är det automat så kan jag varm rekommendera MY13 växelkonsoll och givetvis den belysta för maximal trevnad, manuell så MY13 i vilket fall då den är trevligare att leka med och man leker ju mera med pinnen på en manuell :lol: .
Byter man rattaxelaggregat till det nya så bör ju en MY10+ ratt passa, dock inget jag tänker vara pionjär på, andra får testa först. Finns dock trevlig R-ratt för MY08-09 dock.
Fungerar det verkligen att byta växelspak från 13 till äldre? Min 2010 har ju + och - på höger sida, medan 13 ser ut att ha det på vänster sida eller har jag fel?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]