Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
Min 5:a med IOS 8 fungerade utan problem i V60 -11 som jag testade den i idag. Gjorde en total återställning på den efter uppgradering och gjorde dessutom en säkerhetskopia i ITunes innan jag återställde som jag sen la tillbaka i telefon. Testade både streaming och samtal.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Verkar vara ett rätt känt fel då denna artikel nyligen publicerades igår, http://www.macrumors.com/2014/10/01/ios ... ity-issues
Felet uppstår inte enbart med Volvo utan flertalet bilmärken är drabbade och även andra enheter som ansluts via Bluetooth dras med samma problem. Verkar som iOS 8.1 löser problemet då andra användare rapporterat det. Så det är antingen att nollställa alla inställningar, vilket dock även verkar ta bort dokument man lagrat i iCloud Drive, http://www.macrumors.com/2014/09/29/res ... drive-bug/ eller att vänta tills iOS 8.1 är publik.
av corzair
Men om det enbart beror på iOS 8 hur kommer det då att felet bara drabbar vissa? Har två iphones kopplade till bilen en 5 med iOS 8.0 och en 5s med 7.1.1 och båda fungerar utmärkt.
av Psyko
corzair skrev:Men om det enbart beror på iOS 8 hur kommer det då att felet bara drabbar vissa? Har två iphones kopplade till bilen en 5 med iOS 8.0 och en 5s med 7.1.1 och båda fungerar utmärkt.
Ios 7 har ju aldrig haft något bt problem så det är ju inte så förvånande. Något verkar ju gå fel vid uppgraderingen till IOS8 helt enkelt då inte alla har detta problem. Eftersom det kom efter uppdatering av telefonen lär det ju inte vara bilarnas fel allafall,som sagt så är det ju inte bara Volvo som är drabbat.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
"Orkade" inte vänta på iOS 8.1 så jag nollställde alla inställningar på min 5S och fruns 4S och sen fungerade allt som det ska igen.
av Elmeholt
Det enda jag märkt med iPhone 5S med iOS 8 och Sensus Connect, är att när jag byter låtar i spotify så laggar låtvisningen flera sekunder. Så man kan lyssna på låten 5-10 sekunder innan man får vilken låt det är som spelas. Fler som upplever det problemet med sensus connect?
Nu är det inte min egen bil jag testat det i, men ändå :)
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]