Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag bytte vindruta och sidoruta (laminerad) på Rejmes, Linköping. Funkade perfekt. Verkar smart att lämna en bil med ny teknik till en märkesverkstad där mekanikern fått utbildning i att byta ruta med just de här grejerna i.
PH
Perhall, jag vet inte om jag håller med. Om jag får ont i en tand går jag till tandläkaren, ser jag dåligt går jag till optikern, behöver jag en glasruta bytt på bilen går jag till glasmästaren. Jag väljer inte att gå till allmänläkaren/servicekillen på vårdcentralen för någon av dessa åtgårder.

Efter att ha sett hur det ser ut när man bytt en vindruta på bilia kontra på en stor professionel bilglas firm är mitt val enkelt...
Martin
Hall jobbar på Volvo.
Jag bytte på ryds för att jag va tvungen i annat fall så hade jag gärna valt Volvo eller en annan lokal expert.
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Min point är ju just att den lokala serviceverkstaden inte är en expert på rutbyten. De byter en ruta då och då, en större glasmästarfirma har alla de bästa verktygen och byter 10 om dagen, varav säkert 25% är på volvobilar, iallafall i Göteborgsområdet.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]