Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Bilen verkar rulla bra med kopplingen i, så det verkar inte vara något som ligger emot anmärkningsvärt mycket.
Fortfarande är skivorna på frambromsarna ljumma och skivorna på bakbromsarna heta.
Kanske är det bara inkörning av bromsarna som behövs.
Användarvisningsbild
av Vojje
det är ju bara att lägga i neutral och försöka putta på bilen.
inga bakbromsar ska vara heta. Här föreligger allvarliga fel.
Reklamera!
Användarvisningsbild
av Perra83
Vojje skrev:det är ju bara att lägga i neutral och försöka putta på bilen.
inga bakbromsar ska vara heta. Här föreligger allvarliga fel.
Reklamera!
Sakta i backan! Dessa bilar har väl bromskraftsfördelning. Min S60 Classic tyckte jag bromsade mycket bak. Förr var det inte så utan där va det svårt att få värme i bromsarna bak.
Användarvisningsbild
av Vojje
TS får väl helt enkelt felsöka om värmen uppkommer av anliggande bromsar eller supereffektiv bromskraft.
Det senare tror dock inte jag på. Då hade frambromsarna varit glödande. I vart fall om de är i väl fungerande skick.
Användarvisningsbild
av Allinug
Om det inte blivit bättre efter mer inkörning i helgen får jag nog höra av mig till verkstaden för att höra om de tycker detta är normalt. Tydligen brukar det följa med instruktioner i kartongerna om hur man ska köra in nya bromsgrejor, men detta är ingen information som man som kund får om bytet gjorts på verkstad. Och man byter ju inte så ofta att man är någon expert på bromsbyten...

Första stationen på SBP är bromsprovet och då bromsar de ju hårt, så bromsarna lär ju glöda :shock: ... Jag har ju inte bromsat hårt, men får ändå heta bromsskivor. Risken är väl att jag får varna besiktningspersonen för bromsskivorna, när bilen hissas upp, så att ingen bränner sig... 8)
av S6024t
har du anliggande broms så att skivorna blir varma så är det ingen idè att besa,kommer inte att gå igenom...du har ju bytt allt utom h-vajrarna,kan det inte vara dom som spökar? behövs inte mycket "kärvande" för att det ska jävlas.
Användarvisningsbild
av Allinug
Menar du att dåliga hjullager skulle orsaka heta bromsskivor? Eller menar du att köra med heta bromsskivor skulle kunna förstöra hjullagren?

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]