Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Xioz
Hej

har börjat närma mig ett beslut på bilen.

XC60 d4 awd
OCR edition
Crystal white
PRO
Automat
VOC klimatpaket
Elmanövreradförarstol
auto in/ut bländbarspeglar
driver alert system (nått man vill ha eller blir man irriterad?)
delbartdrag

fått ett pris på 394 000kr.

Vad tror ni om denna bil? Nått man mera vill ha?

15 000 ska de ha för vinterdäck, avvakta eller köpa nån annan stanns?
Användarvisningsbild
av sony
Har du business edition PRO eller business edition?
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Min hamnade på 415 efter rabatt med laminerade rutor, navigation & panoramatak så din verkar rimlig.
Driver support är väl det jag saknar och rekommenderar.
Användarvisningsbild
av sony
Priset verkar bra. En sån bil kostar ca 445 000 :- på bygg min volvo. Jag tycker att stålgallret är en bra och ur säkerhets vinkel bra grej. Sen keyless kan vara en rolig men endå bra grej sen när det är dags att sälja bilen. Hade många som ville köpa min bil men tackade nej pga saknande av keyless.
Användarvisningsbild
av MostlyInept
Ett par tusenlappar under vad jag fick ge för min :)

Och JA du vill ha driver support, den där cross traffic alert har räddad bakändan mer än en gång på City gross parkeringen...
Adaptiv farthållare måste vara något av det bästa som finns när man kör bil :D
Användarvisningsbild
av Xioz
Kite skrev:Skulle rekommendera Driver support paketet så får du även adaptiv farthållare.

hej, jo man har funderat på just den saken samt quee system.

Men är de nått som man kommer sakna om man aldrig haft det?
gillar mest o köra själv utan massa system som kör bilen själv, sen massa tomtar som kör sakta och att jag anpassar min körning efter andra är inte mig. tar ytterfilen!

sen bor jag inte i storstad.

Körde nån bil med det dära systemet, blinkade o hade sig skulle ta kafferaster blinkade på instrumentpanalen (rött).. blir mera störd av de , men man kanske vill ha de?

sen driveralert system väljde jag mest för aktivt hell ljus.
Användarvisningsbild
av sony
Jag tror inte du kommer sakna detta själv. Hade samma funderingar kring detta och till slut valde jag bort detta. Jag vill köra min bil själv och vara aktiv vid körning. Sen en annan grej var att jag och min fru kommer pendla mellan två bilar och risken är stor att man vänjer sig vid sånt och sen blir det problem när man kör en VW golf 2009 årsmodell utan massa sån teknik.
Användarvisningsbild
av Xioz
sony skrev:Jag tror inte du kommer sakna detta själv. Hade samma funderingar kring detta och till slut valde jag bort detta. Jag vill köra min bil själv och vara aktiv vid körning. Sen en annan grej var att jag och min fru kommer pendla mellan två bilar och risken är stor att man vänjer sig vid sånt och sen blir det problem när man kör en VW golf 2009 årsmodell utan massa sån teknik.

Jo exakt det jag tänker på! Valde du driver alert sytem? Aktiva helljus?nått o ha...
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]