Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Då var första tanken uppkörd, snittförbrukningen hamna på 0,62 med 2 veckors kö körning ala Essingeleden, och en vecka utan kö, har 3 mil enkel resa till jobbet, det tar en halvtimma till jobbet och mellan 1 till - 2 timmar hem. Mätning vid pump blev 0,69/ mil men har kört värmaren i stort sett varje morgon också. Vi får se om det går ner något till nästa tank, kom 92 mil med 15 mil kvar, tankade nu endast för att värmaren skulle gå att köra imorgon bitti. Allt som allt så är jag nöjd med förbrukningen så långt jämfört med gamla bilen.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kul att du är nöjd med bilen! :) Hur mycket mindre drar den med din typ av körning, antar att du haft ungefär samma körsätt med D5 awd som med D4, så förbrukningsskillnaden blir jämförbar i verklig körning. :D
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
simonhalmstad skrev:Kul att du är nöjd med bilen! :) Hur mycket mindre drar den med din typ av körning, antar att du haft ungefär samma körsätt med D5 awd som med D4, så förbrukningsskillnaden blir jämförbar i verklig körning. :D
Det skiljer redan nu ca 2 dl om man går efter färddatorn, jag brukade ligga på ca 0,8 med d5:an, körde man bara landsväg kunde man gå under 0,7 dl men det var inte ofta det hände:)
av Elmeholt
bibbedlizard skrev:Det finns faktiskt en miss som jag tycker är mycket större och det är den där Skoda snodden som ska hålla upp lucka 1 i lastutrymmet. Kan inte förstå varför man tog bort gasdämparna när man vil att bilen ska vara premium! Den drar ner premium känslan något kopiöst! Det hitils ända som jag är missnöjd med.
Håller helt med, helt värdelöst att den är borttagen. Betalar gärna extra för att få den igen, jag är ganska ofta där under och pillrar. Någon som vet om man kan montera dit gasdämparen från MY14 tex själv?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Om jag inte minns fel så gick väll dämparna igenom lucka 2, ser ut som det kanske skulle gå annars med fästen som man får slänga dit på något sätt.
av Elmeholt
bibbedlizard skrev:Om jag inte minns fel så gick väll dämparna igenom lucka 2, ser ut som det kanske skulle gå annars med fästen som man får slänga dit på något sätt.
Om du menar att dämparen går igenom "lådan" där man kan lägga saker så är det korrekt. Man får skära upp ett snitt isf med en mattkniv, om man inte vill hosta upp 1200 riksdaler för en ny "låda".
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Precis! Ska försöka spåna lite om det går och är värt att gör. Hämtade hem nya vinter fälgar från bilia igår samt nya TPMS givare, nu väntar jag på nya däck oxå, ska bli intressant att se hur många givare som klarar sig när man kränger på däcken. Behöver man in till bilia och aktivera givarna mot bilen via vida eller räcker det att kalibrera dom nya givarna i bilen? Har TPMS givare på sommarfälgarna nu bör tilläggas.
av Elmeholt
Beställde följande förra tisdagen (v40).

Volvo V70 D4e Momentum, automat (8-steg)
Färg: Inscription Electric Silver 477

Klimatpaket VOC Diesel: Elvärme i ratt, Eluppvärmt baksäte, VOC m fjärrstart parkvärm.
Lastpaket V70: Eluttag 12v bak, Elmanövrerad baklucka, Mörkt tonade rutor 5 st, Privatlåsning lastutrymme, Laminerat glas runt om.
Teknikpaket: 8" digitalt kombiinstrument, sensus connect 7", Parkeringshjälp bak
Driver Support paket: Adaptiv konst.farth.kollvarn.o autobroms, BLIS-kamera för döda vinkeln, Driver Alert system,

Alu-hjul Saga 17" Svart 225/50r17, Keyless Drive-start/lås, Sub woofer bak, Parkeringshjälp fram/bak,
Hastighetsberoende servo, Borttag emblem bakluckan, Audio Premium Sound Sensus Connect 7

Stänkskydd fram+bak nymont, Takspoiler 477 Electric silver, Parkeringsassistanskamera bak bil m 7" skärm

Enligt minvolvo-sidan, så är det just nu 5018 före mig i kön, och leverans beräknas vecka 48.
En hård väntan ...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]