- ons 01 okt 2014, 09:02
#903142
Postar denna här eftersom den påverkar både stora och mellanstora bilarna.
Four-C. Grov asfalt. Hur går denna kombination ihop? Det mesta bullerljud i bilen torde vara vibrationer som letar sig upp via hjulupphängning och får plåten i bilen att agera membran och fylla den med oljud. Är det aktiva chassit bättre än vanligt standard/komfortchassi på att få detta att försvinna?
Jag blir helt tokig på E4:s grova #%"= asfalt. Min V40 som är den klart tystaste bilen jag kört i sin storleksklass blir helt slaktad av sträckan södertälje eskilstuna med den där vidriga grova asfalten som till och med fick den gamla 960:n med fjädring a'la bananbåt att bullra. Finns det någonting i bilvärlden som rår på detta? Är aktivt chassi en sån grej?
Four-C. Grov asfalt. Hur går denna kombination ihop? Det mesta bullerljud i bilen torde vara vibrationer som letar sig upp via hjulupphängning och får plåten i bilen att agera membran och fylla den med oljud. Är det aktiva chassit bättre än vanligt standard/komfortchassi på att få detta att försvinna?
Jag blir helt tokig på E4:s grova #%"= asfalt. Min V40 som är den klart tystaste bilen jag kört i sin storleksklass blir helt slaktad av sträckan södertälje eskilstuna med den där vidriga grova asfalten som till och med fick den gamla 960:n med fjädring a'la bananbåt att bullra. Finns det någonting i bilvärlden som rår på detta? Är aktivt chassi en sån grej?