NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Volvo-vänner!

Sitter och funderar på detta med hjulinställning. När bör man göra en sådan? Min bil närmar sig 14.000 mil och jag har aldrig gjort det på den... Spindlarna/bärarmarna på båda sidor fram byttes i våras, men då sades det från verkstan att man inte behövde göra det i samband med det bytet.

Till vintern nu så blir det nya däck, är det ett riktmärke för när detta bör göras? Vinterdäcken som satt på tidigare var helt raka och jämnt slitna. Sommardäcken som ligger på nu ser också ganska raka och jämnt slitna ut, trots att de tidigare gått 2 somrar på en annan V50.

Känner inte för att lägga massa pengar på hjulinställning, om man inte egentligen behöver göra det... Hur brukar ni göra?
Jag gjorde det vid 8000 mil utan någon anmärkning, gick på dryga 600 spänn , så dyrt är det inte. Det var dock 300kr dyrare att göra det hos lokala Volvo verkstaden.

Är du nöjd med nuvarande slitage så vänta till nästa gång du köper nya sommardäck.
Jag tycker som dieselputte.
Vänta tills du ska inhandla nya uppsättningar av däck och gör i så fall en hjulinställning då.
Jag gjorde min första hjulinställning vid inköp av nya vinterdäck, eftersom en hjulinställning var cirka 10% av kostnaden för däcken.
Tack för era tankar i ämnet. Blir som sagt nya vinterdäck nu i höst, beställer troligen en inställning i samband med kommande service om någon månad.
Varierande laddtryck Volvo 940

Åfan alltså ta bort downpipen typ elle[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]