Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
http://accessories.volvocars.com/Access ... (-09)_2001

Ang: Backvarnare. Om du blandar volvos guide och den som följer med biltemas får du en färdig cocktail. :) Gäller dock ej backkamera rakt av men det kanske hjälper? Kolla andra guider på Volvo Accessories om hur man tar bort annan inredning om det inte bara går att "trycka" in kabeln till backkameran mellan listen och golvet. Sen finns det ju trådlösa backkameror med. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Per L skrev:Samma här! Haft på två bilar i flera år och inga problem.

Per L
Samma historia för mig. Lackerade de i bilens färg med :) Satte även lite silvertejp över summern då jag tycker den lät lite väl högt samt har den på att kortaste känsligheten då det bara är en hjälpfunktion. :) Lycka till.
av Per L
Vilken kabel från backvarnarsystemet du skall koppla in på bilens backljus ses i kopplingsschemat som följer med setet.
Vilken kabel du kopplar in på på bilen ger sig själv. Leta upp den lampa i bakljuset som lyser när backen ligger i och tag den kabel som går till denna lampa. Om du är osäker vilken kabel det är så är en stark rekommendation att ta hjälp av någon kompis att koppla in backvarnarsetet.

Per L
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har inte alla V70II backvarnare? Trodde jag iaf.

Jag tog flatstift och stack och kopplade in mig på backljuset. Inga skarvar och lätt att byta ut om det skulle behövas.

Har fungerat på två volvos och ca 6-7000 mil iaf.

Kom ihåg att sätta några lager silvertejp på summern om du inte hör dåligt. Samt prova allt innan du skruvar tillbaka bakstötfångaren. ;)

För övrigt har jag den inställd på den kortaste avståndsmätningen.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]

Byta torkarblad själv?