Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
En ren spekulation... men kan det inte vara något med automatlådan som behöver adapteras också?
Att den ansätter kopplingen lite för fort?
av Elmeholt
mattish skrev:Men dom är medvetna om problemet och har erkänt att där finns ett problem?

Ja, dom har kunnat återskapa felet, så det tar jag som ett erkännande. :)
av Elmeholt
andreas 80 skrev:En ren spekulation... men kan det inte vara något med automatlådan som behöver adapteras också?
Att den ansätter kopplingen lite för fort?
Vet inte, men få borde det vara varje start oavsett om bilen har stått eller inte, tycker man :)
av Elmeholt
Sådär, nu har volvo bytt ut alla spridarna. En av den gamla såg väldigt igensotad ut, så jag hoppas det var det.

Märker imorgon, då enda gången jag har problem är när bilen stått över en hel natt.
Inbillade mig säkert, men kändes som att den gick bättre och växlade bättre/jämnare när jag körde hem :P
av Elmeholt
mattish skrev:Håller det fortfarande?
Ja än så länge, jag hoppas innerligt att det håller resterande tid jag har bilen kvar. :o
av Elmeholt
Felet återkom för mig igen efter ca 2 veckor. Men under de veckorna gick den fantastiskt fint och mjukt.

Nu har jag i alla fall ledsnat och beställt en ny, självklart en Volvo då jag tror att jag hade ett måndagsexemplar.
Köpte en D4e 181hk automat. Tror det blir bra. :)

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]