Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av israce imorgon??
hallo har en 245 -88 med en b230 motor....men kan inget om bilar... Eller väldigt lite i varje fall

skulle ta ut honom på premiären förra helgen som gick fint i ca 10 varv sen hände något

senariot lite kort:: bilen börjar hacka (troligtvis soppa torsk) i sista kurvan innan depån med vilket jag kopplar ur ooch rullar in...tankar upp bilen och ska starta..
bilen går i gång men när jag ger gas så dör den
provar igen och den går på tom gång men dör återigen när jag gasar
sen är den tok död..
kommer senare fram till att pumpen gått
vilket jag bytte igår till en turbo pump (ska väl funka?)

nu visar det sig att jag inte har någon ström på säkring fyra som styr pumpen

men när jag ful kopplar vidare till en annan säkring och tar ström därifrån så kommer det soppa
men den går inte igång ändå!

så min första fråga lyder !!!!finns det någon elektronisk spärr som gör att spridarna eller data boxen känner av jag kring gått säkringen??
som gör att spridarna inte öppnar sig?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du har en säkring för hela bränslesystemet på vänster innerskärm. Vanligt med dålig kontakt där.

Relät till bränslepumpen sitter vid styrenheten framför fötterna på passageraren. Inte ovanligt att det ger upp heller.

Önskar att det ville bli lite tjocklek på isen här med...

Plockar bort din andra tråd i 700/900-delen
av israce imorgon??
det blir is hos er också!! :D ...hoppas dina grejer håller bättre än mina så det blir lite fler än 10 varv för dig

jag har testat med ett fungerande relä så det är det inte och säkringarna är ju det jag har blivit tvungen att kringå har ju inte ström på bränslepumpsäkringen

bilen tänder/startar ju med startgas
Användarvisningsbild
av #27
Pratar ni om samma säkring nu Sparkz pratar om den som sitter på vänster innerskärm bakom batteriet typ...
av israce imorgon??
nej det gör vi inte fel av mig :D kan det va den säkringen? har nog inte ens kollat den ! hur ser den ut?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Flatsäkring i vit plasthållare. Ska sitta på skenan med ljusrelät och plusplinten m.m.

Nu regnar det. :cry:
av israce imorgon??
hello jag har kollat dén säkringen och det var inte den!!!någon annan som har en ide? ingen ide är för dålig för att framföra !!jag provar allt!!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nu har jag glömt hur det ser ut på en 240 med F-motor... Har du ett svart relä där framme med? På fästet till servobehållaren/tändspolen? Det matar spridarna isf.
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]