Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag letar faktist (fast än så länge på "sonderingsstadie) efter en begagnad V60.. Typ en MY12.. Och hoppas verkligen få tag på en med VOC.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Säljaren sa att med VOC kan man får en Wifi-hotspot i bilen? Jag slängde med det paketet i alla fall till slut. Kändes som att bilen med app är ett måste den dagen den ska säljas.
Användarvisningsbild
av joel80
Förstår jag rätt är det ändå ett separat abonnemang, men att man har möjligheten att sätta i ett sim-kort i en läsare i handskfacket.
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5130cb6c42

Så man kan alltså få en wifi-hotspot men måste själv stå för surf-abb.
Den data som VOCs egna tjänster kräver ingår i VOC-abonnemanget... men alltså inte surf utöver det. (Min tolkning alltså..)
Användarvisningsbild
av leiwi
[quote="volvobrasse"]Säljaren sa att med VOC kan man får en Wifi-hotspot i bilen? Jag slängde med det paketet i alla fall till slut. Kändes som att bilen med app är ett måste den dagen den ska säljas.[/quote]

Återigen en säljare som inget vet. Wifi hotspot är inget som rör VOC utan är en sensus funktion :roll:
Men du valde nog rätt i alla fall
av kmi
Du behøver VOC for at kunne sætte et extra simkort til det indbyggede 3G modem.
Denne 3G opkobling kan så bruges af Sensus apps eller som wifi hotspot i bilen.

Det er VOC som inkluderer et 3G modem ikke Sensus
Användarvisningsbild
av leiwi
[quote="kmi"]Du behøver VOC for at kunne sætte et extra simkort til det indbyggede 3G modem.

Det er VOC som inkluderer et 3G modem ikke Sensus[/quote]

Du behöver INTE simkort för att VOC funktionen!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
leiwi skrev:
volvobrasse skrev:Säljaren sa att med VOC kan man får en Wifi-hotspot i bilen? Jag slängde med det paketet i alla fall till slut. Kändes som att bilen med app är ett måste den dagen den ska säljas.

Återigen en säljare som inget vet. Wifi hotspot är inget som rör VOC utan är en sensus funktion :roll:
Jag fattar men försöker förstå haha. Det du menar är att det går inte att använda sig av en wifi spot i bilen med VOC-paketet som grundutförande? Frågan är då hur kommunicerar bilen med appen externt? Måste ju vara via nätet? Så något nät mot bilen måste ju finnas? Ursäkta min förvirring. Men alla Volvosäljare har förvirrat mig :) Nu står hoppet till er :)
av kmi
Det skrev jeg heller ikke!
VOC har jo eget simkort, men du har inget 3G modem til Internet opkobling (via extra simkort) uden VOC
leiwi skrev:
kmi skrev:Du behøver VOC for at kunne sætte et extra simkort til det indbyggede 3G modem.

Det er VOC som inkluderer et 3G modem ikke Sensus

Du behöver INTE simkort för att VOC funktionen!
Användarvisningsbild
av joel80
volvobrasse skrev:
leiwi skrev:
volvobrasse skrev:Säljaren sa att med VOC kan man får en Wifi-hotspot i bilen? Jag slängde med det paketet i alla fall till slut. Kändes som att bilen med app är ett måste den dagen den ska säljas.

Jag fattar men försöker förstå haha. Det du menar är att det går inte att använda sig av en wifi spot i bilen med VOC-paketet som grundutförande? Frågan är då hur kommunicerar bilen med appen externt? Måste ju vara via nätet? Så något nät mot bilen måste ju finnas? Ursäkta min förvirring. Men alla Volvosäljare har förvirrat mig :) Nu står hoppet till er :)
VOC-funktionen kommunicerar via mobilnätet ja.. det är ett "fast" simkort som inte går att byta ut och inte går att använda till annat än VOC.
WiFi-hotspoten kommunicerar i sin tur via ett sim-kort där användaren själv kan välja operatör och dataplan. Båda såklart över mobilnäten, men dom är separerade från varandra.

Åtminstone på tidigare årgå[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]