Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag håller med, jag förmedlade ju bara en tidningsartikel.
Fram tills nu har det funnits en Konsumentminister och hennes departement. Nu skall ju "vindarna blåsa åt andra hållet". Vi får hoppas att departementet är fast förankrat och att någon berättar för departementet hur knasigt det är.
I en film från samma departement, som jag inte skall plåga forumet med, fanns begagnade bilhandeln med i mitten på en "Tio i bottenlista" över sådant som besvärar eller drar till sig kritik och stort missnöje. "Botten" är alltså dåligt i det här fallet.
Vilken underbar text på transportstyrelsen hemsida.....

"Ta kontakt med Transportstyrelsen på 0771 14 15 16"

OBS! Varken Transportstyrelsen eller Kronofogden kan lämna en fullständigt uppdaterad bild över alla utfärdade fordonsrelaterade skulder som finns på ett visst fordon

Kan man som privatperson köra med samma svar och komma undan.

"Jag kan inte betala in någon skatt i år för jag har inte en fullständig bild av hur mycket jag har tjänat under året"
Rådlös skrev:Jag är inte den mest påläste i ämnet, men tänker mig att relativt nya långmilare har varit tjänstebilar eller någon annan form av yrkesbilar, kanske taxi? Dom kan ju i och för sig vara servade och vårdade enligt boken.
Jag reagerade lite på det där att "de kan vara servade och välhållna enligt boken". Yrkesbilar är nästan alltid servade enligt boken, åtminstone de första tre åren. De köps oftast med ett treårigt serviceavtal med en drivlinjegaranti som faller in efter den ordinarie garanttidens slut.
Midnightstar skrev:Hej!
Kanske läge att testa CARFAX.se och bilens historik!
Är det någon som har testat den länken?
Ja och absolut värt kostnaden. Köpte ett paket för 199kr vilket ger 5 rapporter. Två bilar raderades ur minnet per omgående då Carfax visdade "Salvage Titel" som USA-import (krockskadad och dömd som total loss alltså)
Anmälde även en den bilens blocketannons, med förklaring!, som självklart dök upp några dagar senare helt oförändrad :-(O) . Jag slapp iallafall åka på ett potentiellt riktigt sugit bilköp från en av Sverige alla, stadigt växande, bil-skojare.

Tittar sällan på blocket nuförtiden ovanpå det hela. I majoriteten av fallen överstiger arbetsinsatsen köpupplevelsen effekt. Av ren princip tog jag även carfax på nuvarande Volvo "just-in-case". En sådan plus en lätt provkörning och allmänt intryck av bilen + säljare gjorde köpet mentalt icke-påfrestande.
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]