Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

halfwayback skrev:
volvobrasse skrev:
Aman skrev:Hej
Öppnade Göteborgsposten idag och ser erbjudandet V60 Business edition D4 AWD Ocean Race från 305 900 hos Bra bil.
Väldigt nära ditt pris, för betydligt mera bil motorn, automat och awd. Kanske något att kolla upp?
Jo det är bra pris, fast med mina tillval skulle den nog landa på runt 315 000 :) Innebär ändå nästan 30 000 mer vilket är högt i min budget :)
Du är medveten om att teknikpaketet ingår i Business Edition?
Japp såg det nu, men ändå, det kommer skilja 23 000. Jag hade ganska tajt budget. Sedan vet jag inte ang diesel. Jag kör högst 1000 mil per år :) D4:an är garanterat dyrare att äga (skatten möjligtvis) också samt serva. Alltså, det finns alltid "ett litet kliv" upp till nästa nivå. Någonstans har jag bestämt mig för att stanna.

Jag provkörde också en D4 samt en T3. D4:an är naturligtvis mycket mer klös i. Men personligen bryr jag mig inte så himla mycket om motorn, inte så att jag är beredd att höja ribban. Den motorn jag har haft lite problem är ju den nuvarande 2.0F (V70). Så för mig är T3 helt ok, även fast det är "kärringversionen" av motorerna till V60:) AWD är dock naturligtvis en tillgång!
Lastpaketet med tonade rutor är billigare än endast tonade rutor (3400:- vs 3500:- enligt "bygg din bil")
Tycker du gör helrätt att lägga till teknikpaketet! Backvarnare är guld värt, särskilt med tonade rutor ;), och i mitt tycke är även det digitala kombiinstrumentet väldigt trevligt!

Själv hade jag hellre satsat på "Driver Alert" för 4900:- istället för tonade rutor för 3400:-, hastighetsvisningen är beroendeframkallande. Men det är nog individuellt.
JE Jr skrev:Lastpaketet med tonade rutor är billigare än endast tonade rutor (3400:- vs 3500:- enligt "bygg din bil")
Tycker du gör helrätt att lägga till teknikpaketet! Backvarnare är guld värt, särskilt med tonade rutor ;), och i mitt tycke är även det digitala kombiinstrumentet väldigt trevligt!

Själv hade jag hellre satsat på "Driver Alert" för 4900:- istället för tonade rutor för 3400:-, hastighetsvisningen är beroendeframkallande. Men det är nog individuellt.

Jo det är säkert bra, men största anledningen med tonade rutor är för barnen, jag hade det i V70:n och det är grymt på sommaren. Så slipper man förstöra bilen med massa Bamse-lappar fastklistrade vid rutan:) Sedan tycker jag det är snyggt på vissa bilar. V60:n gör sig bra tycker jag.

Där gick ming budget också :) Men driver alert, är väl något man kan stoppa in senare, eller går inte?
JE Jr skrev:Okej, då förstår jag :)

Nej, det går inte att eftermontera. Men oavsett om du väljer till det eller inte tror jag du kommer bli väldigt nöjd! OceanRace höjer intrycket mycket :)
Låter bra :) Dock fotfarande väääääääldigt osäker om jag ska ha mörk eller ljus klädsel. Har två barn, så det blir nog mörk :)
Bilen blir ändå välutrustad tror att du kommer bli mycket nöjd med bilen, finns mycket fina lockande tillval men någonstans får man ju dra gränsen. :)

Åtminstone på tidigare årgå[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]