Moderator: Moderatorer

En vän hade en bil av äldre modell som han älskade djupt och haft ett längre tag, den gick ständigt sönder och efter uträkningar inkluderat den höga förbrukningen pga törstig motor så insåg han att det skulle kosta honom ungefär lika mycket att köpa loss en flång ny bil från fabrik vilket då även inkluderar trevliga garantier osv. Efter att den kalkylen var gjord så tog det inte många dagar innan jag fick ett sms med "ny bil beställd!"
Och jag hade utan vidare gjort precis samma sak i hans läge.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ska nog kolla på Lyxfällan nästa avsnitt... i trailern verkar det som att nån kille köpt en begagnad bil för 9000kr och under året lagt ut mer än 100 000kr på reparationer på den!
grillchips skrev:Kontrollerat lufttrycket i däcken efter att jag sedan ett par dagar tyckt att den drar lite åt olika håll, mer än vanligt.
Fyllde för knappt två veckor sen i 2.5, en långresa på det och nu var alla fyra däck nere på 2.3, är det normalt? Pumpen kanske drar ur 0.2 för att sedan mata i valt tryck?
Drog i 2.8 bar i alla däcken för ca 1½ vecka sen men nu hade ALLA däck gått ner till EXAKT 2.5bar, fattar heller inget?
Användarvisningsbild
av xerent
Matchmiss skrev:
grillchips skrev:Kontrollerat lufttrycket i däcken efter att jag sedan ett par dagar tyckt att den drar lite åt olika håll, mer än vanligt.
Fyllde för knappt två veckor sen i 2.5, en långresa på det och nu var alla fyra däck nere på 2.3, är det normalt? Pumpen kanske drar ur 0.2 för att sedan mata i valt tryck?
Drog i 2.8 bar i alla däcken för ca 1½ vecka sen men nu hade ALLA däck gått ner till EXAKT 2.5bar, fattar heller inget?
Kalltryck vs varmtryck?
Joel: det låter jäkligt intressant! :D
Xerent: mina däck hade iaf rullat omkring 2-3km innan tryck kollades i båda fall.
fatqudo skrev:Idag har jag förundrat mig över dessa Volvobilar. Det är som att äga billiga leksaker. Igår drog jag ett släp i 4 mil med min XC70. Max 75 km/h. Boggievagn. Rätt lastad. Slät landsväg. Vikt kanske 1,5 ton.
Nu vet inte jag hur du kör eller behandlar din bil. (I) Jag drog hem ett lass grus igår från Visby. (3,8 Mil) Gissar på att det vägde drygt 1300-1500 kg totalt. Idag åkte jag åter in till Visby. (3,8 Mil) Bilen gick klockrent! Visst läcker den olja. Men det gjorde den innan oxå, inget jag lastar släpkörningen för. Om du ser efter din bil före nästa gång kanske du får ett hum om hur bilen mår! ;-//
Användarvisningsbild
av SvenB
börne skrev:Så va positiva fatqudo i gång igen...
Jaa, han verkar inte seriös. :D
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 1912

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]