...

Moderator: Moderatorer

Här är det ju solklart som en stekhet sommardag att det är bussförarens fel alltihop.
Av vilken anledning what-so-ever ska han ens byta fil när högerfilen flyter? Ser inga skyltar heller att högerfilen går in i vänsterfil p.g.a vägarbete eller olycka.

Sen är det inte BWM:n som gasar för att täcka luckan, det är som Joel skrev bussen som bromsar och han ser ut att bromsa rätt bra och om man tittar en gång till så är det nog knappt att BWM:n ser blinkersen på bussen, iaf inte den bak. Den lilla stackare på sidan fram på bussen så är ju den rätt svår att se när solljuset ligger på från sidan också och man har koncentrationen på kön framåt i bilen. Ser också ut som att bussen försöker gasa till lite för att få göra sin plats - dock kan det ju vara synvilla i klippet.

Bussföraren gör en dålig bedömning helt enkelt, tror att han ska kunna komma in, men inser att det inte går och försöker därför få BWM:n att flytta på sig.

Och sedan ska bussjäveln svänga av motorvägen ungefär 1-2km senare? Det är såna idioter man ser dagligen som kan lägga sig i mitten filen på motorvägen t.ex. och sedan ska dem ändå svänga av någon mil eller km senare och hade då kunnat ligga i höger där skiten ska vara!

Nä, så att felet skulle ligga hos BMW föraren? Tyvärr, inte denna gång.
Vi får ta och sponsra bussföraren med synundersökning, för kan han inte göra en vettig bedömning genom den stora bussrutan... då vettetusan vad...
Nu skall jag upröra någon. Som en del vet har jag tillbringat ett antal mil Stockholm-Arlanda som Taxi och Limousinförare. Den situation som uppstod när bussen svänger ut mot BMW:n var inte ovanlig. Men jag resonerade som så, att i bussen satt ett stort antal resenärer som skulle till sitt flyg. I ett sådant fall som visades på filmen hade jag släppt in bussen. Kanske inte för att bussen vunnit många sekunder på att byta fil, utan av psykologiska skäl för bussföraren. Han kan mycket väl varit mycket sen på grund av trafiken. Jag tror inte att hans tidigare manövrar att köra via Stora Väsby och dylikt var för att han tyckte det var kul. Helt klart var att bussen skulle "givit sig" och övergått till den fin han låg i, att han fortsatte filbytet var förkastligt. Men BMW föraren bar sig dåligt åt också. Vad hade BMW föraren förlorat på att släppa in bussen? Två sekunder? Nu var jag yrkesförare och tänker kanske fortfarande som en sån. Men vem vet BMW föraren kanske också var sen till ett flyg, men risken var att han blivit väldigt sen. :???:
:D Ska ligga på tutan nån kilometer förbi där nästa gång då som en hälsning.. Hehe..
Ooh.. Det är ju inte så bra.. Då visar jag inte hänsyn när jag stör dem och tvingar dem att koncentrera sig på vägen en liten stund.. Förlåt! :)
Ja Brainy upplyste mig om det.. Nästan så jag får dåligt samvete igen att jag tutar på övningskörare.. :D Men även om man övningskör ska man väl ha lite kolla på hur bred fordonet är och kunna köra med lite mindre marginal åt höger än 1 meter.. Kan jag tycka... :)
  • 1
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 356

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]