Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikaels80
Någon som vet hur väl conciergeservicen fungerar?
Är det någon separat abbonnemangskostnad för den?

Mvh
Mikael
Användarvisningsbild
av joel80
perhall skrev:SOS-funktionen funkar väl även om man inte förlänger abonnemanget? Mig veterligen funkar 112 i alla mobiler...
PH
Möjligen funkar sos-knappen i taket även när du inte har abonnemanget... Men funktionen där assistans ringer upp för att kontrollera att man är okej och inte behöver utryckningsfordon kommer man inte ha utan VOC. Sen är frågan om abonnemanget helt stängs och SOS inte funkar p.g.a det.. Men kan väl inte ringa 112 med mobil utan ett simkort? Eller kan man det?
av s6025t
Nödhjälpstjänsterna kommer fortsätta fungera även om man inte har ett abonnemang de fungerar som på samma sätt som 112 på mobilen har du t.ex inte täckning på Volvo on-call (Telenor) så använder On-call övriga mobilnät till nödsamtal om det är en annan operatör som har täckning i området
https://volvooncall-help-se.volvocars.c ... %C3%A5-ut-
Användarvisningsbild
av joel80
Ah, se där.. Det var ju bra!
Användarvisningsbild
av svergie2
joel80 skrev:
perhall skrev:SOS-funktionen funkar väl även om man inte förlänger abonnemanget? Mig veterligen funkar 112 i alla mobiler...
PH
Möjligen funkar sos-knappen i taket även när du inte har abonnemanget... Men funktionen där assistans ringer upp för att kontrollera att man är okej och inte behöver utryckningsfordon kommer man inte ha utan VOC. Sen är frågan om abonnemanget helt stängs och SOS inte funkar p.g.a det.. Men kan väl inte ringa 112 med mobil utan ett simkort? Eller kan man det?
Går att ringa SOS utan simkort :)
av VOLVOLAST4EVER
Volvos support svarade angående androidsurfplattor och VOC:

När det gäller Volvo on Call appen är denna inte kompatibel med Androidplattor.
Man arbetar på en lösning men vi har idag ingen klar information om när den kommer.
Användarvisningsbild
av Perra83
VOLVOLAST4EVER skrev:Volvos support svarade angående androidsurfplattor och VOC:

När det gäller Volvo on Call appen är denna inte kompatibel med Androidplattor.
Man arbetar på en lösning men vi har idag ingen klar information om när den kommer.
Konstigt för appen fungerar fint i min Samsung Galaxy Note 10.1 2014. Både mobilen och plattan tar emot meddelanden från bilen t.ex. "Din Volvo är olåst"
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Ni som har VOC på era bilar har ni märkt något på era försäkringar då ni har det?
Senast redigerad av 1 LazerHawke, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Exquattro skrev:En stor anledning för mej när jag valde VOC var möjligheten att påkalla hjälp. Har gudskelov inte behövt använda det men man får väl hoppas att det fungerar ordentligt.
Har svårt att tro att jag någonsin kommer få användning av det:) Har fått tillkalla bärgningshjälp på en enda bil på 20 år:) Det var en gammal Skoda. Tvärtom var det för mig, jag tog Voc för att kunna styra bensinvärmarem och få kommunikation med bilen:)
av Exquattro
Volvobrasse, det behöver ju inte vara bärgningshjälp enbart. Du kanske får punktering på nåt olämpligt ställe, soppatorsk eller andra problem(med bilen :wink: ) Det är lite svårt att förutsäga framtiden men det känns ändå skönt med att ha gjort vad man kan för att underlätta. Man har ju mycket annat också som man inte hoppas man får behov av, krockkuddar, anti- av olika slag

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej allihopa! Jag har köpt en xc90 2017 d5. V[…]