Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av adrian_vg
En polares 2001 S80 gick inte heller att läsa.
av sneseglarn
Tändningsläget II har jag testat, även I och med bilen igång. Upptäckte däremot att jag inte ställt in klockan, och warrantydate i DICErutan är 2010 nånting. Testar att installera om med tillbakaställd klocka och datum till det datum som visas i Help-pdfen som hängde med från kinesen. Hoppas att det hjälper!
av sneseglarn
Ominstallerat med "korrekt" datum, vilket inte hjälpte för det går inte logga in i VIDA med felaktigt datum. Får upp en ruta om att datumet är tidigare än senste inloggning. Ändrar jag om till dagens datum går det fint att logga in. Börjar misstänka att det är något fel på DICE-prylen...
Användarvisningsbild
av adrian_vg
sneseglarn skrev:Ominstallerat med "korrekt" datum, vilket inte hjälpte för det går inte logga in i VIDA med felaktigt datum. Får upp en ruta om att datumet är tidigare än senste inloggning. Ändrar jag om till dagens datum går det fint att logga in. Börjar misstänka att det är något fel på DICE-prylen...
Har du möjlighet att testa på en annan Volvo?
Användarvisningsbild
av adrian_vg
sneseglarn skrev:Ominstallerat med "korrekt" datum, vilket inte hjälpte för det går inte logga in i VIDA med felaktigt datum. Får upp en ruta om att datumet är tidigare än senste inloggning. Ändrar jag om till dagens datum går det fint att logga in. Börjar misstänka att det är något fel på DICE-prylen...
av sneseglarn
adrian_vg skrev:
Ja jo det skulle väl säkert gå att ordna, förutsatt att jag blir insläppt i svärfars Volvo med dator och OBD-kabel i högsta hugg 8) Men jag tror inte det är fel på bilen. VIDA ska väl kunna hitta DICE:n utan att den kan läsa ur bilen?
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Vilken Windows körde du Vida på?
Användarvisningsbild
av adrian_vg
sneseglarn skrev:
adrian_vg skrev:Vilken Windows körde du Vida på?
Kör win 7 prof.
32 eller 64b?
av leinad82
har precis köpt en vida dice och ville bara informera att den även funkar på Mac via virtual box…
Så man slipper sitta och vänta på en PC.
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 241
Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]

Besiktningsfråga