Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla. Nu ska jag gnälla av mig lite med mitt i-landsproblem :) Men är bara det att det är så svårt att bestämma färgen på den nya bullen.

V60 T3, Ocean race-paketet, teknikpaketet samt tonade rutor. Ljust skinn (helt klart snyggast till Ocean blue 2 -färgen)

Första gången jag köper nytt och det känns viktigt. En del karosser passar helt enkelt bäst i vissa färger. Normalt vet jag alltid vad jag vill ha. Men inför detta är jag totalt förvirrad:)

Det står mellan:

Black metallic 452: Svart fungerar alltid men börjar kännas mellanmjölk, då dom flesta bilar känns svart snart. Sedan tycker jag V60:n kaross ser mindre ut när bilen är i svart, skumt men jag upplever den annorlunda i svart. Det som är plus är att bilen känns mer elegant.

Ocean Blue 2: När jag först såg bilen inne i bilhallen, tyckte jag färgen såg lite tacky ut. Väl ute upplever jag den som lite mörkare blå och den blir snyggare. Fördelen med denna färg är at den känns sportigare och mer ovanlig. Men den känns inte traditionellt "Volvo" vet inte varför. :)
Det ljusa skinnet är utan tvekan snyggast till den här färgen!

Sedan funderar jag på om det är en nackdel eller en fördel när man säljer bilen efter ex antal år med en färg som knappt finns:)

Silver metallic: Denna färg har jag styrkt helt, känns som 90-talet. Den ger mig ingen känsla alls.

Crystal white: har inte lust att lägga på mer pengar på denna nu. Lite less på vitt också.

Synpunkter?:)
Välj den blå. Svartmetallic kommer vara konstant smutsig.
Jag själv skulle passat på att ta den blåa färgen, det gör bilen lite mer unik, då ocean race bilar bara säljs vart 3e år.
Jag valde 90-talssilver... Precis som du tycker jag att svart känns sjukt vanlig och Svensson, vit kostar extra (dessutom typ lika vanlig som svart på nyare bilar), och blå tyckte jag kändes lite tråkig.
Det fick alltså bli silver (mörk klädsel) som jag tror passar bra ihop med fälgarna. Dock börjar jag bli liiiite ångerfull och kan tycka att den blå vore kul ändå. Nu är det dock för sent eftersom den är låst för ändringar och det är lika bra det.

Jag förstår precis din vånda (som du nog märker på mitt velande)!
Tack alla! Jag har bestämt mig, det blir en Ocean Blue 2-färgen. Tycker karossen faktiskt blir snygga i den färgen. Helt bestämd nu! :)

Dock tycker jag som sagt att vit klädsen passar bäst till denna färg samt ljus klädsel är ju absolut snyggast tycker jag. Nu slits jag dock av tänken att jag har barn. Frågan är om de hjälper att hålla rent ofta med rätt produkter, eller om det bara kan gå utför med ljus klädsel i och med två barn? :)

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]