Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Bild
Bild
Bild

Alltså jag är vet inte. Exteriört känns det mera som en facelift än en modell som är 12 år nyare än modellen den ersätter. Invändigt är det förstås ett enormt kliv framåt. Men om det är samma "slita-sönder-hela-handtaget" för att öppna dörren får kvalitetskänslan en rejäl törn.
Användarvisningsbild
av kave
Ja, men nu sa jag dyrare, dyraste XC90 kostar enligt Teknikens Värld över miljonen i "grundutförande".

Dessutom är inte den tvåhjulsdrivna 2.0D X5:an lanserad ännu, den lär bli klart billigare än 568.000.

Vidare, jämför man de XC90 som nu kan beställas så är de klart dyrare än motsvarande X5. Sen vet vi väl inte exakt vad gäller utrustning. BMW har ju säkert än mer Individual utrustning för än mer pengar i all evighet.
Användarvisningsbild
av Snowie
kave skrev:Ja, men nu sa jag dyrare, dyraste XC90 kostar enligt Teknikens Värld över miljonen i "grundutförande".

Dessutom är inte den tvåhjulsdrivna 2.0D X5:an lanserad ännu, den lär bli klart billigare än 568.000.

Vidare, jämför man de XC90 som nu kan beställas så är de klart dyrare än motsvarande X5. Sen vet vi väl inte exakt vad gäller utrustning. BMW har ju säkert än mer Individual utrustning för än mer pengar i all evighet.
Får hoppas att den T8 som jag antar är den som kostar en mille har grundutförande som V60 polestar eller åtminstone V60 D6 då :)
Mer eller mindre fullsmockad :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det blir väl prissättning ungefär som V40, alltså priset kommer ligga snäppet under konkurrenterna med några tusenlappar billigare. :)
Användarvisningsbild
av svergie2
Blev mött av en XC90 igår när jag var ute med moppen täckt i svarta paneler och inga loggor nånstans, kände igen tors hammare och bakpartiet, stannade, vände och körde efter :D Han stannade utanför badhuset 200m längre fram och jag fick provsitta :3 Han hade den ljusa inredningen (<3) och stolarna var jättesköna. Man kunde tom göra så att dom sög åt! Volvomärket på ratten var också tejpat :p Han sa att han skulle köpa den för han älskade den, tyckte bara det var lite jobbigt att det skulle ta några veckor att få på plåten igen ;D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Första årsmodellen av xc90 blir väl MY16.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Första modellerna ska tydligen levereras i Maj, den som väntar på en ny XC90 kan alltså inte vänta för länge. ;)

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_X ... ?ca=20&w=3
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Trasig Renault Scenic

Det blev tvärstopp i arbetet med Renaulten. H[…]

Min bil har varit lite trögväxlad och ja[…]

Går startmotorn rent och bra med kräm? […]

Tjena. Jodå det måste monteras last p&[…]