Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaikki
Hej,

Har beställt en V40 CC D2 med Sensus Connect High PErformance 7".
Är det någon som har koll på vilka funktioner som finns i det utförandet?
Jag har försökt att läsa mig till detta men hittar inte något som riktigt beskriver vad som ingår.

Nån som har koll?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av ersj
Hämtade min V40 med Sesnsus Connect förra fredagen och vad jag förstått hittills är det bara fyra appar som finns. Två webbradio-appar, en ljudboks-app(?), och en spotifyliknande app. Trodde när jag köpte bilen att Spotify skulle finnas men det var i Sensus Connect Touch som är föregångaren. Trodde även att det skulle finnas någon form av internetbaserad karttjänst/navigering men det har inte jag hittat iaf.
Är i övrigt än så länge väldigt nöjd med bilen, High Performance ljudet tycker jag är bra och 7" skärmen är så mycket snyggare än 5".
Användarvisningsbild
av Kaikki
Ok. Men fanns det inte möjlighet att ladda ner appar också? Tyckte att jag hade läst detta. Sen står det på Volvo sisda att man skall kunna kolla på marksänd TV - men detta kanske är ett tillval eller?
Användarvisningsbild
av ersj
Jag vet iaf inte hur man laddar ner flera appar. Jag har fyra stycken men är möjligt att det kanske kommer flera med någon uppdatering. Digital-TV går att välja till och kostar 5500 enligt Bygg din Volvo. Väljer man till Navigation för 6900 så verkar det ingå några fler appar som har med navigationen att göra.
Användarvisningsbild
av leiwi
[quote="Kaikki"]Ok. Men fanns det inte möjlighet att ladda ner appar också? Tyckte att jag hade läst detta. Sen står det på Volvo sisda att man skall kunna kolla på marksänd TV - men detta kanske är ett tillval eller?[/quote]

Nej några "egna" apparat går inte att ladda(ännu i alla fall) det som du läst om är nog systemet som heter [u]Sensus Conect Touch[/u] där man kan både roota systemet och ladda egna apparat både navigation och annat men detta är ett tillbehör och går inte att installera i nyare bilar.
På grund av så lika namn så sker många förväxlingar med det nya systemet som heter [img]Sensus Connect[/img]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]

Börja med en sån https://www.amazon.se/[…]

Carplay trådlöst?

En dum fråga. Men nån smart kan sä[…]