Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zl1ng3r
Som rubriken lyder.
Är det bökigt värre och göra detta ingrepp?
Har iaf tolkat det som att det blir 4 lampor istället för 2.
Är det nån som gjort och kanske har en guide för detta? Har lite dåligt ljus nu och hoppas på lite bättring.
Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av ER
Enda jobbiga är elen men gör du så det blir som en ljusförstärkare samt vänder så dom blir plusstyrda så är det en enkel biff att fixa. Tänk på att du rimligen bör byta blinkers till samma utförande som strålkastaren då det skiljer en del mellan dom som finns.
MartinS har gjort en guide/elschema en gång i forntiden för X40-nordic som var av högsta klass och jag använt mig av då det begav sig, har för mig han länkat den även hit någonstans.
Om du nu upplever det lite taskigt ljus så kan det vara läge att mäst upp hur stor spänningen är på resp lampa för minsta spänningsfall leder till ljusförlust och givetvis monterar du sen Osram Nightbreaker Unlimited oavsett om du byter strålkastare eller ej.
Nu vet jag inte om det är samma som du tänker på men jag bytte från dom med enkel H4 till dubbel H7 på min fas1. Var inga större problem att göra ändringen. Behövde lite nya reläer bara men det har fungerat klockrent sedan dess!
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
av zl1ng3r
Okej. El är ju inte min bästa sida när det gäller bilar. Men såg någonting om adapterkablar också.
Får rota i detta litegranna. Tack för tipset ang blinkern med för det hade jag ingen aning om
Användarvisningsbild
av ER
Helt rätt, var den längre av dessa guider jag använde mig av för ca 14 år sedan.
Jag hade 5 poliga så klippa och klistra parkeringsljuskabeln behövde inte jag göra som Martin på sin 4 políga. Om jag minns rätt så köpte jag lösa kontakter, stift och isolatorer som var avsedda för 850 fast som även passade den 5poliga strålkastaren men man kan ju köpa adapterkabeln idag och skarva snyggt.
Rekommenderar starkt biltemas byggbara reläsocklar då det blir snyggare och enklare om du måste byta ett relä. Jag tog två relän med enkel utgång och ett med dubbla så jag per automatik fick uttag för extraljus korrekt då det är lite pill med extraljus och minusstyrning av ljus.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]