- mån 22 sep 2014, 19:10
#900763
Är den chippad? Den ska inte ladda mer än runt 0,6 bar original. Fas2:orna är dessutom känsligare än fas1 så tänk dig för innan du mosar på med högre ladd. Kan ju vara så att du bara behöver spänna armen på WG ett par varv, men då den helt plötsligt bara laddade sämre så kan det ju vara som sagt tidigare MV.
Har motorelektroniklampan (lambdalampan) lyst? Jag har varit med om ett fall där en av map-sensorerna har pajat. Det sitter en på insuget och en på intercoolern/tryckslangsanslutningen längst fram emot grillen så att säga. Då brukar man dock få en felkod. Har du läst ut några felkoder?
whitethrash skrev:MartinS skrev:Upps, sorry. Jag skulle nog sikta in på min regulatorn då. Skulle det va WG'n borde det ju va noll laddtryck kan jag tycka.Ja den laddar som sagt max 0.3-0,4 bar (brukar ligga runt 0,8-0,9. Har läst runt lite och det verkar som om folk som haft liknande problem har löst det genom att byta magnetventil, så jag börjar väl där antar jag. Funkar inte det så får jag kolla på andra alternativ, hur kollar man regulatorn då?
Bilen går ju riktigt segt just nu och det börjar bli jobbigt att bli omkörd i uppförsbackar av pensionärer.haha.
Är den chippad? Den ska inte ladda mer än runt 0,6 bar original. Fas2:orna är dessutom känsligare än fas1 så tänk dig för innan du mosar på med högre ladd. Kan ju vara så att du bara behöver spänna armen på WG ett par varv, men då den helt plötsligt bara laddade sämre så kan det ju vara som sagt tidigare MV.
Har motorelektroniklampan (lambdalampan) lyst? Jag har varit med om ett fall där en av map-sensorerna har pajat. Det sitter en på insuget och en på intercoolern/tryckslangsanslutningen längst fram emot grillen så att säga. Då brukar man dock få en felkod. Har du läst ut några felkoder?