Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frepet
Hej,

Har uppdaterat mina mobiler, en iPhone 4s samt 5, till iOS8 och idag upptäckte jag att de kopplar upp mot sensuell men att det inte går att streama ngn musik och inte heller att ringa eller ta emot samtal. Ngn som upplevt samma problem? Dessutom hämtade jag precis bilen från service så jag vet inte vad som orsakat problemen, iOS8 eller ny mjukvara i bilen.
Användarvisningsbild
av daSea
Har också uppdaterat min iPhone 5 och idag när jag skulle ringa hustrun så gjorde jag det via bilens meny (har en V70II MY11, så ingen sensus, men likväl integrerad Bluetooth för telefon), när hon svarade så hörde jag inget annat än från mobilen... ingen handsfree-funktion där alltså! Bilen är alltså synkad mot mobilen så man kommer åt den genom menyerna, MEN, ljudöverföringen till bilen ljudsystem funkade alltså inte längre... Ska Apple eller Volvo fixa!?! Grr... Hämtar ut en iPhone 6 på fredag och jag antar att det då är samma skit med den... Sjukt osmidigt att inte längre kunna ringa när man kör... utan att bryta mot lagen alltså!
av Jimpen89
Kan inte svara TS, men DaSea du hade inställt i telefonen att ljudet ska till "MyCar" i samtalsinställningarna under samtalet? Jag har en MY09 sant nya iOS och har inga problem att prata via bt i bilen
Användarvisningsbild
av franke75
Perra83 skrev:Upplever inget av problemen med Samsung S5, inte på någon av bilarna.
Har du IOS 8 i dina Samsung mobiler? ;-)

Var tvungen :-P
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag har en iPhone 5 och en 5S båda med IOS8, inga problem med samtal via bt eller streama musik.
av Frepet
Har tagit bort båda mobilerna och lagt till dom igen. Samma problem kvarstår. Ser mobilerna och kan ta upp telefonbok och samtalslistor. Men när jag vill ringa ett nummer ser det ut som om inget händer men telefonen ringer upp, får dock inget ljud ut i bilen. Går inte heller att streama musik längre.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]