- fre 23 feb 2007, 14:21
Jag har fått problem med diesel värmaren i min d5 -02a. Den blev svår att starta på direkt start och nu knäpper det bara till när man försöker.
Enligt Volvo i Sandviken är det fläkten som går trögt, så därför slår den av. Dom vill därför byta ut den och vill ha ca 5500 kr för fläkt o arbete.
Någon som vet hur man demonterar fläkten o rengör eller smörjer upp den ???
Anledningen är att jag känner att Volvo verkstan "blåser" mig varje gång , jag har något problem.
Nu senast lämnade jag in bilen för ett helljus lampan i instrumentet bara lyste ibland ( vilket gjorde att jag bländade andra bilister ). Volvo byter då ut hela kombi instrumentet som kostar 5000 nytt o tar 2000 för jobbet.
visserligen sätter mekaniker in ett begagnat som han har liggande o som han "bara" vill ha 2000 kr för , utan kvitto...........troligtvis något han bytt ut tidigare o fixat på sidan om .............
Enligt Volvo i Sandviken är det fläkten som går trögt, så därför slår den av. Dom vill därför byta ut den och vill ha ca 5500 kr för fläkt o arbete.
Någon som vet hur man demonterar fläkten o rengör eller smörjer upp den ???
Anledningen är att jag känner att Volvo verkstan "blåser" mig varje gång , jag har något problem.
Nu senast lämnade jag in bilen för ett helljus lampan i instrumentet bara lyste ibland ( vilket gjorde att jag bländade andra bilister ). Volvo byter då ut hela kombi instrumentet som kostar 5000 nytt o tar 2000 för jobbet.

- By StefanNkpg