Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:Good for you :D .

Jag köpte t.ex. en tennistrainer med gummisnodd på B-tema och det tog inte lång tid innan bollen for åt h-vete.

Antar att oken är ungefär lika bra :(
Japp och dina äpplen smakar päron va? :roll:

Jag köpte batterier på biltema, de höll inte lika bra som de från ikea. Nu vet jag varför min 1/4" spärrskaft inte höll för hammarslagen.
qwerty skrev:Nu vet jag varför min 1/4" spärrskaft inte höll för hammarslagen.
Du måste använda 1/2" av god kvalitet om du ska slå med plastklubba och använd helst inte spärrskaftet.
Samma problem...

Bytte klossar fram o bak, även bromsvätska. Pedalerna är aldeless för mjuka tycker jag. Luftade 3 ggr o sköljde genom ny olja 2 ggr... Vetifan, kanske fått en läcka någonstans.. Får lämna in den till Bilia tror jag. Lär inte bli billigt men. Vida visar ingeting.Eller vet någon nån bra och billig plats i Göteborgsområdet att få pärlan behandlad?
Och då var den luftad. Bromsarna tar nu bättre. Kopplingen fortfarandesådär, trots luftign av även den, så det är väl bara inse läget att den kanske börjar bli lite sliten. Känns lite tidigt med 7400 mil, men jag har väl inte kört helt snällt. Men den är långt ifrån slut, skulle jag tro. Men en skillnad mot från början.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]