Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bullock
Larmet larmar och blinkar med det låter inget, någon som vet vad felet är ? S 80 t6 99
Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av wissel
Om larmet beter sig normalt för övrigt med kvittenser osv så får du
nog räkna med att byta/reparera din siren. Om den suttit sedan 99 så har den
med all sannolikhet gjort sitt. Felkoden du får om du läser av bilen = UEM 0004.
se länk: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ren#p63963
Användarvisningsbild
av ErikT
Jag hade samma problem med min V70 -04 och VIDA sa att det var sirenen, så jag beställde en ny och bytte ut den. Sedan ska man göra en kommunikation med VIDA för att det ska fungera. Men VIDA säger att man måste radera felkoden först, och jag har rotat runt i VIDA utan att ha förstått hur jag raderar felkoden UEM 0004. Är det någon här som kan vägleda mig?

Jag tackar för den hjälp jag kan få.

//Erik ??:-/
Användarvisningsbild
av wissel
Prova att larma på o av 5 ggr i snabb följd. Din bil vet att den har larmsiren så ingen uppdatering behövs.....
Användarvisningsbild
av ErikT
wissel skrev:Prova att larma på o av 5 ggr i snabb följd. Din bil vet att den har larmsiren så ingen uppdatering behövs.....
Jag körde kommunikation med VIDA och allt fungerar som det ska hittills, men i VIDA kan man se att det finns en gammal felkod (UEM 0004), så jag vill gärna göra så som de gör på en verkstad.

//Erik
Användarvisningsbild
av wissel
Okej, ta bort den bara om du har Vida....!
Läs ut felkoden, sedan leverans o radera.....
Användarvisningsbild
av ErikT
Tack för vägledningen, det var enkelt när jag visste var jag ska stå och radera.

//Erik :D
Erfarenheter XC90?

Har en gammal XC90 automat fullt utrustad -07. Tyv[…]

Kostnad för halvljus?

Just för verkstäder som tar hutlösa[…]

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]