Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Det finns två autobromsar. City Safety är LIDAR-baserad och räcker upp till 50km/h. Collision Warning with Auto Brake är baserad på en dopplerradar såvitt jag kan minnas och räcker från 50-210km/h eller däromkring. City Safety får du som standard men CWAB ingår som en del i driver support-paketet. Såvitt jag vet sitter denna ALLTID ihop med adaptiv farthållare. Vilket alltså innebär att du är garanterad att få denna funktion om du gör en av dessa två alternativ:
1. Väljer adaptiv farthållare som ensamt tillbehör
2. Väljer Driver Support-paketet.
Användarvisningsbild
av Mackanktm
Jag stämmer in med flera ovanstående - om man ändå ska beställa nytt, kör med Driver Support! Jag hade från början GLÖMT att lägga till det :-O) men lyckades få till det! SJUKT nöjd!
av discokjell
Har en fråga till er som har beställt en ny v60!
När jag tittar på bilfaktan på minvolvo.se så står det längst ner i Extrautrusning "VINTERHJUL NOKIAN FRIKTION ALUMINIUMFÄLG" vilket jag inte har beställt.. någon som vet vad detta innebär?
får jag en uppsättning vinterhjul?
Säljaren på Liljas menar att han inte vet varför och att han tror INTE att vi kommer på några vinterhjul med.
någon annan som har samma sak?
av robeks
Då borde det vara vinterhjul som kommer för där ska väl bara beställd extra utrustning stå!?

Så är det på min iallafall och jag har inte beställt vinterhjul och det står inget om det heller
står bara beställd extrautr.

Men är inte säker för det är första gången med ny Volvo för mig ??:-/
av robeks
Hur fungerar den adaptiva farthållaren ihop med manuell låda?

Tänkte när man åker igenom orter med 40 eller 50 och vill växla ner
slå fart hållaren av då?

Eller vid auto broms ner i låg hastighet dör bilen då?

Har testat med automat låda och då är det ju klockrent.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Den funkar bra, givetvis bättre med automat. Den slutar vid 30 km/h men vid t.ex en inbromsning kan man växla ner själv, men bilen bromsar ner automatiskt, växlar man inte ner hörs ett pling och farthållaren kopplas ur.
av robeks
Låter bra :D

Ska ring och lägga till hela driversupport paketet imorgon
låter som jag kommer ångra mig annars 8)
Användarvisningsbild
av Mackanktm
Håller med ovanstående, bra val! :)

Och grattis till en fin bil!

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]