Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag har svarat i en annan tråd men kan väl passa på att tacka här, jag lyssnade på inläggen och ändrade mig i sista minut till Sporten. Provkörde också med nya ögon en Four-C och sport och kom fram till att sporten vann mig. Tack för delade kunskaper.
av Maximuspro
5cylindrar skrev:Nu är det bekräftat - XC70 Sport levereras med sportchassi där även automatisk nivåreglering ingår. Jag fick följande svar från Volvo:

"Tack för ditt mail.

I XC70 sport ingår automatisk nivåreglering. Där ingår även sportchassit, som har är ett något styvare chassi än orginalchassit."

Ytterligare en anledning att välja just XC70 Sport!
Konstigt att säljaren på Bilia säger att det inte ingår när du fått detta svar direkt från Volvo
av Johanu71
Har nu pratat med två av varandra oberoende ÅF och bägge bekräftar att automatisk nivåreglering numera ingår som standard på XC70 Sport MY15.
Även i "bygg din bil" så ligger den som standardutr. på XC70 Sport.
Däremot kunde ingen av dem bekräfta att chassit är sänkt 15mm jmf med standard men de menade att så mycket väl kunde vara fallet.

Snart vet jag, då min order hoppade till steg 7 i morse och min bil är färdig. Bara transp. och fix hos ÅF innan leverans om 1-2 veckor
av Maximuspro
Johanu71 skrev:Har nu pratat med två av varandra oberoende ÅF och bägge bekräftar att automatisk nivåreglering numera ingår som standard på XC70 Sport MY15.
Även i "bygg din bil" så ligger den som standardutr. på XC70 Sport.
Däremot kunde ingen av dem bekräfta att chassit är sänkt 15mm jmf med standard men de menade att så mycket väl kunde vara fallet.

Snart vet jag, då min order hoppade till steg 7 i morse och min bil är färdig. Bara transp. och fix hos ÅF innan leverans om 1-2 veckor
Kanon! Min bil levereras till åf 19/9 och ja hämtar 1/10. :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Finns det inte tekniska data med mått på millimetern när? Eller är de inte uppdaterade?

För övrigt kan jag av egen erfarenhet meddela att XC70 är för låg som den är, så någon sänkning är den då rakt inte betjänt av. Kostade en flock plastclips när det tog i undertill.
av Maximuspro
Även jag har nu fått det bekräftat att nivåregleringen ingår tom v45, säljaren och flera av hans kollegor tackade för upplysningen :D
Hej

Jag har kollat upp med Volvo och det är faktiskt så att t.o.m vecka 45 är det standard med nivåreglering på XC70 Sport edition.

Det står faktiskt inte någonstans i specifikationen så det var verkligen en överraskning för mig och några kolleger.
av 5cylindrar
När jag beställde min XC70 Sport Ed så var detta med nivåreglering en av anledningarna till att jag valde just XC70 Sport. Jag tror detta är bra när man drar husvagn.

Är det så att nivåreglering då försvinner efter v.45?
av Xem1
Min XC70 D4 AWD Sport Edition ska levereras v47. OM det bara är standard till och med vecka 45, hinner jag också få nivåreglering?

Teknisk information angående XC70 sport lyser verkligen med sin frånvaro. Lite styvare chassi, annars samma spec som XC70?

Har dock provkört en XC70 sport och den passar mig som handsken. Var inte riktigt ett fan av XC70 tidigare men nu ser den råare ut och ligger riktigt bra på kurviga vägar för att vara en så hög bil ändå. Komfort och väghållning imponerade. Kör idag Hyndai I40, innan det Audi A4 2.O TDI quattro s-line. Har också haft Saab 9-3, WV Passat, Peugeot 307 och lite andra bilar som inte är värt att nämna.
av s6025t
Det är nog tillverkningsvecka som gäller Volvo har 2 stora ÄT= ändringstillfälle/år Vecka 20(ny årmodell) o vecka46 (förra året VEA motorerna o Sensus Connect t.ex) blir bilen tillverkad Vecka46 eller senare får man antagligen utan nivåreglering
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?