Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Primus skrev:Jag tror det finns en marknad för en CC(kallas det så nu?). Som alltid gäller det att träffa rätt i design och pris. Och design på xc60/70 har ju Volvo lyckas med.
Ja det är ju grejen nu att "gå tillbaka till det ursprungliga begreppet" med CC. Eller ja, första V70 hette ju V70 Cross Country, sen skevade det ju till sig med XC70 som ju egentligen bara är en plastad höjd V70, och man har börjat ta tillbaka det med V40CC, eller Cross Country. Dels för att det också är en plastad höjd standardvagn och att bereda plats för en riktig XC40 som varit i tanken länge...

Blir väl säkert samma med V90, eller vad den kommer att heta. V90CC.

Bra skit!
Amli skrev:Svårt att säga utifrån den här bilden. Men med tanke på att jag tycker att V40 CC är mycket snyggare än vanliga V40 hoppas jag att dom får till även denna.

Tror absolut att det finns en marknad för den. Audi gör ju ganska bra ifrån sig med deras A4 Allroad.
Ja det blir nog en bra "utfyllnadsmodell". Återstår att se vad den kostar med CC-kostym bara...
Lövet skrev:Gillar den tyvärr inte alls. Men hjälper det Volvo att få pengar att utveckla andra saker så visst, kör på!
Exakt. Pengar lär det nog bli. Återstår att se vilka marknader som får modellen också...
BePe skrev:Finns det nåt mer bekräftat rykte om en ev kommande V60CC?
Bilden ovan ser mer ut att vara ett kreativt hopkok i PS av en V60 och en XC60.
Bilen visades på Kolmården tidigare i år, under en konferens för mellanchefer i Volvohandeln.
En perfekt bil för mig, som egentligen inte behöver xc70s stora lastutrymme, men uppskattar förhöjd markfrigång och ogillar samt tycker xc60 är för dyr.
Ska bli spännande att se vilka motorer den kommer med förutom t5 awd vea. :)
Gissningsvis samma som v60, möjligen med undantag för D2, T4 och T4F, i vanlig volvoanda. De förhöjda bilarna ska tydligen inte ha minsta instegsmotorerna. Varför inte, kan man bara gissa.
Det blir ju i princip bara en förhöjd V60.
Snacksalig skrev:En perfekt bil för mig, som egentligen inte behöver xc70s stora lastutrymme, men uppskattar förhöjd markfrigång och ogillar samt tycker xc60 är för dyr.
... och att v40 CC är för liten.

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej allihopa! Jag har köpt en xc90 2017 d5. V[…]