Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fått ett läckage med spolarvätskan, det är alltså runt höger fram, bilen sett bakifrån. Så själva läckaget är inte kärlet / pumpen, såg att det fanns en tråd om detta. Måste man riva ner hela kofångaren fram för att hitta läckan / slangarna ? Verkar vara något litet läckage då det ganska sakta rinner ut.

Så här såg det ut efter ett dygn ungefär...Obs, detta problem hade jag redan innan jag körde sönder hasplåten under motorn :D
IMG_7922.JPG
IMG_7922.JPG (402.67 KiB) Visad 2586 gånger
rosenlorden skrev:Fått ett läckage med spolarvätskan, det är alltså runt höger fram, bilen sett bakifrån. Så själva läckaget är inte kärlet / pumpen, såg att det fanns en tråd om detta. Måste man riva ner hela kofångaren fram för att hitta läckan / slangarna ? Verkar vara något litet läckage då det ganska sakta rinner ut.

Så här såg det ut efter ett dygn ungefär...Obs, detta problem hade jag redan innan jag körde sönder hasplåten under motorn :D
IMG_7922.JPG
Tror faktiskt att du får demontera kofångaren för att komma åt. Har läckage på min också fast det är kärlet som är dåligt, går inte att fylla på ända upp då läcker det ut tills det kommer under själva läckan s a s. Så jag fyller inte på ända upp. Har ingen lust att plocka ned kofångaren, inte i år iallafall (D)
du kommer åt om du tar väck plasten som sitter mellan motorplasten o stötfångaren,sitter en "veckad/robotslang till spolmunstycket,dom går tydligen lätt av,jag bytte ut den slangen mot en vanlig slang,du kan även ta bort plasten o dimljuset utifrån,jag har gjort detta på vänster sida,men bör ju vara mer plats på högersidan iom att spolartanken sitter på vänstersidan..

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]