Moderator: Moderatorer

Jag har ju glömt bort att skriva det, men tidigare i veckan har jag fått bytt en länkarm och en styrled på V70:n. Idag har jag provkört den ordentligt och det är ju som att köra en helt ny bil! :D Med de glapp som var förut, skulle bilen dra sig mot mittlinjen vid gaspådrag och bromsning, så man fick hålla i ratten ordentligt. Nu kan man släppa ratten när man gasar och bromsar utan att oroa sig för att bilen ska ge sig av åt vänster. :-)-)
Allinug: Tack för påminnelsen, det läggs till i listan på nästa års stora genomgång av bilen. Min kärra agerar sådär men jag vill tro att det är de breda sulorna som gör det. Är en hel del saker som ska provas såfort jag får på vinterdäcken för att kunna köra uteslutningsmetoden till en början.
wissel skrev:
Gotlandsbästa skrev:Körde in till Visby, blev osams med bilen då hon gav felkod om att sotfiltret är fullt, igen. Dessutom försvann mer eller mindre all kraft, igen :evil: Passaden även på att tanka. 0,93 hade hon druckit/mil :-O) drygt 2DL mer än vanligt. Med tanke på bilens hälsa så har jag inte kört släp. Som tur är ska bilen in på Volvo på Fredag, hoppas på en billig räkning. :roll:
hehehe, med tanke på dina trådar om förbrukning, du ligge ungefär som jag på min bil. Ha de. Freddie

Haha, nja, hon mådde inge vidare. Nu går hon som vanligt. ca 100 mil/tank. (70L) Det var virvelspjället som pajat. (Unikt fel) Samt massa annat skit. :-O)
Användarvisningsbild
av joel80
Gotlandsbästa skrev:Idag dokumenterade jag när mätaren slog över till....
Min passerade också en "gräns" häromdagen..
5000.jpg
5000.jpg (197.06 KiB) Visad 6528 gånger
joel80 skrev:
Min passerade också en "gräns" häromdagen..
Dock liiiite mindre :-)-) Men, en bil ska ju rulla! :mrgreen:
Såg att min kärra oxå kommer passera 5000mil inom de näsmaste dagarna.

Spolade av lite frön och barr från bilen efter nattens och morgonens regn och blåst. Sonax Intense Shine Detailer fungerar riktigt bra!
Användarvisningsbild
av SvenB

Bild
Snart inkörd. :)
Användarvisningsbild
av daSea
Snabbtvättat bilen med de gamla 18" eftermarknadsfälgarna med slitna däck, sedan slängt bort dessa och monterat ursnygga Volvo 19" Bor Diamond Cut/Tech Black Glossy, med Bridgestone 235/40-däck. Trots att bilen är sänkt 30 mm och jag gått upp en storlek på fälgarna (hade även 235/40 på 18") så upplever jag komforten som betydligt bättre nu. Tänk vad lite nytt gummi kan göra. Alltså: både snyggare och skönare!
För känslan tycker jag annars att så lite gummi som möjligt är att föredra.. ;)
  • 1
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 1912
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]